    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Wed, 16 Jul 2014 15:30:42 +0200
    <lplfsr$kmm$1@node2.news.atman.pl><53c06ee9$0$2241$6...@n...neostrad
    a.pl><lq07s7$uqq$1@node1.news.atman.pl><53c45700$0$2378$6...@n...neo
    strada.pl><lq2pkp$if3$1@node2.news.atman.pl><53c57bf4$0$2140$65785112@new
    s.neostrada.pl><lq449v$g6i$1@usenet.news.interia.pl>
    <lq44u3$5d7$7@dont-email.me><lq5d4u$b0v$1@node1.news.atman.pl>
    <lq5lou$7kn$2@dont-email.me>

    dyskusyjnych:lq5lou$7kn$...@d...me...

    > nie będę się do tych procentów przywiązywał, bo oczywiście wziąłem je z
    > sufitu:) Ale na pewno jest to większość tzw. wiernych

    Możliwe że większość. Skoro w miarę regularnie do kościoła chodzi (według
    różnych szacunków) 50-60% osób, które deklarują się jako katolicy i z tych
    osób część nie zna podstawowych prawd swojej wiary to coś tu jest nie tak.
    Na szczęście to się zmienia. Młodzi ludzie są bardziej konkretni: albo nie
    chodzą do kościoła wcale, albo chodzą i wiedzą dlaczego.

    Piszę na szczęście bo osoba nieświadoma swojej wiary jest podatna na
    manipulacje i może zostać fanatykiem, więc jeśli ktoś wierzy to niech lepiej
    wierzy konkretnie.

    > w zasadzie podejrzewam, że wystarczyłoby spytać o cokolwiek co nie jest
    > widoczną częścią obrządku

    Możliwe. "świętych obcowanie" jest o tyle dobre że jest to część wyznania
    wiary a więc teoretycznie to podstawy podstaw. Historycznie aby zostać
    chrześcijaninem trzeba było poznać właśnie wyznanie wiary i je wypowiedzieć.

    > to nie media ludziom wmawiają tylko sam ojciec dyrektor. A Kościół ustami
    > swoich hierarchów nie zaprzecza. OK. Były wyjątki ale jakoś tak cichutkie
    > i nie nagłaśniane

    ZTCW na dzień dzisiejszy jest jakaś "rada" podlegająca biskupom (nie jestem
    pewien jak się nazywa) która czuwa nad programem RM, więc w teorii radio już
    jest katolickie, ale w praktyce ciągle zapraszani są ludzie którzy używają
    "mowy nienawiści" albo antysemici.

    Gorzej jest z Naszym Dziennikiem, ale nikt go nie nazywa katolickim więc
    OIMW nikt w jego sprawie nic nie robi.

    Pozdrawiam
    Ergie