  • Data: 2009-05-01 13:19:42
    Temat: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Od: "Mariusz" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    > A więc pokolei.
    > Jeżeli chodzi o strzałkę ujemną - przy rozstawie ścian powyżej 3,00 m
    > belki
    > stropowe układa sie tak by jej końce były niżej niż środek (podczas
    > steplowania). Wówczas po zalaniu stropu i zdjęciu stempli środek stropu
    > opadnie o 1-2 cm (taką tendencję mają wszystkie materiały, kwestia tylko
    > jaki
    > ile) i strop się "wyrówna do płaszczyzny poziomej. Ile ta strzałka ma mieć
    > zalezy od rozpiętości i materiału.
    Czyli u mne np nad garazem jest ok 6 metrów czyli środek powinien być
    wypiętrzony tak aby potem opadł? W dodatku stała bedzie na tym ścianka
    działowa (nie na środku na szczęście, gdzies na 1/3 szerokości. Archotekt w
    tym miejscu usadowił dwie belki teriva obok siebie (rozstaw 12 cm, tyle co
    ścianka) - c\y należałoby dozbroić w tym miejscu nadbeton tak aby ciężar
    ścianki dodatkowo obciążyłem strop w jakimś promieniu, czy nie ma to sensu?

    > W przypadku Porotermu wystarczy poduszka z betonu. Gdyby był np gazobeton
    > powinno się pod nadproże wmurować cegłą pełną. A teraz dlaczego: Poroterm
    > ma
    > większą wytrzymałość niż gazobeton na odłamanie krawedzi. Bez tej cegły
    > dom
    > się nie zawali, lecz moze to skutkowac pęknięciami tynku przy nadprożach
    > (i to
    > pod warunkiem, ze w jednym miejscu zbiegną się dodatkowe błędy
    U mnie są w projekcie 3x belki L19 jako nadproża. Czyli pod każda belka
    powinna być poduszka z betonu? Ile taka poduszka musi tam lezeć aby mozna
    było postawić nadproże i murowac dalej? (te belkio w ogóle sie potem zalewa
    beton - bo tam jest sporo wolnego miejsca?)

    > Co do murowania: zasada jest taka, by w miarę mozliwości nie mieszać
    > materiałów (inaczej zachowuje się ściana z cegły pełnej inaczej z
    > Porotermu.
    > Nie mówiąc o wymiarach, a co za tym "idzie" problemy z połączeniami ścian
    > działowych ze scianami nosnymi (niedopuszczalne jest łączenie ich za
    > pomocą
    > prętów wbitych w scianę nośną i wmurowanych w działówki (poza naprawdę
    > kilkoma
    > wyjątkami).
    Hmmm tu mnei zmartwiłeś. Ściany będa z poro 25 (wewnętrzne) a działówki
    chciałem murowac z pełnej aby potem nie było problemu z wieszaniem,
    wbijaniem kołków no i pełna chyba lepiej tłumi dźwieki niz pusty porotherm.
    Czy to będzie źle działało w takim razie?

> [...]
    > mi
    > się być co dzień, dwa na budowie jak są partacze a i raz na tydzień jak są
    > fachowcami (bez cudzysłowia). Łatwo ich rozpoznać po: stosunku do swoich
    > narzędzi pracy, jaki zostawiają porządek pod koniec dnia, czy
    > zabezpieczają
    > nie swój materiał budowlany, ile odpadów jest i czy staraja się go
    > rozsądnie
    > wbudować, czy też leży rozwalony po całym placu, oraz jak szybko
    > poprawiają
    > błędy (tylko ten nie popełnia błedów kto nic nie robi).
    Na razie jestem na etapie szukania i jedno co moge powiedzieć to odkryłem
    dwie grupy:
    1. Oglądają projek ti od razu szukaja co mozna uprościć (ławy w ziemii, po
    co dodatkow izolacja ścian piwnicy itp.)
    2. Oglądają projekt i doradzają co można zrobić lepiej (argumentując np. ja
    u siebie w domu tak robiłem).
    I tak sobie mysle, że jak Ci pierwsi juz przy mnie zaczynaja upraszczać to
    strach mysleć jak zaczynają upraszczać jak są sami na budowie ;-P

    Dzięki za info i pozdrawiam!

    --
    Mariusz