    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Date: Sat, 2 May 2009 01:44:20 -0700 (PDT)

    On 17 Kwi, 23:03, o...@o...pl wrote:

    > Tak? A możemy się zabawic w kilka pytań? Proszę odpowiedzieć uczciwie czy te

    No jasne. Odpowiadam dopiero teraz bo szosowalem na urlopie ;-)

    > pytania pojawiły sie w Pana głowie. Acha i nie zadaję najtrudniejszych, lecz
    > te ciekawsze.
    > 1. Jeżeli ma Pan komin systemowy to czy jest on oddylatowany od stropu (jest
    > samonośny, lecz nie ma prawa przenosić innych obciążeń).

    Mam murowany.

    > 1a. Jeżeli ma Pan komin murowany to czy ścianki oddzielajace dwa sasiednie
    > otwory są połaczone w ten sposub, że widać główki-dupki w licu ściany
    [...]

    Komin jest wymurowany zgodnie ze sztuka, kazda najmniejsza cegielka
    jest prawidlowo przewiazana.

    > 2. Czy czapka kominowa jest zdylatowana względem trzonu kominowego?

    Nie mam czapy kominowej - moj wybor. Znam kominy (murowane przez
    mojego murarza) ktore maja powyzej 10 lat i wygladaja jak nowe :)
    Klinkier to wytrzymaly material, szczegolnie jak sie nie oszczedza i
    nie kupuje dziurawek ;)

    > 3. Nie wiem z czego Pan budował ściany więc strzelam :) . Czy (w przypadku

    Porotherm 25.

    > murów z gazobetonu) pod nadproża prefabrykowane kład Pan cegłę pełną, lub te
    > nadproża sa położone na "poduszce" z betonu?

    Wszystkie nadproza budowalem / zbroilem i wylewalem osobiscie -
    wszystkie sa polozone na wczesniej podmurowanych dwoch ceglach z
    kazdej strony :)

    > 4. W przypadku łączenia prętów, czy pamięta-wie Pan o tym, że dwa pręty
    > aby "udawały" jeden cały muszą mieć zakład równy minimum 50 średnic pręta
    > grubszego (mogą być odstępstwa, które doświadczony budowlaniec zna) i pręty te
    > muszą być połączone ze sobą drutem wiązałkowym w trzech miejscach?

    Sam zbroilem m.in. lawy, dokladne fotki mozesz zobaczyc tutaj:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=318

    Sprobuj znalezc tu jakis blad ;)

    > 5. Jeżeli robił Pan odstępstwa od projektu typu więcej styropianu na parterze
    > to czy obliczał Pan zmianę wysokości schodów, czy teraz Pan nadlewa/kuje by
    > wyrównać?

    Poprosze o jakis trudniejszy zestaw pytan bo te co zadajesz (btw. w
    sieci mowimy sobie per Ty:) to jak pytania dla przedszkolaka! A co do
    schodow - na milimetrowej kartce A3 przez jakies 6h rysowalem mojemu
    zbrojarzowi moje schody w skali 1:10 z uwzglednieniem wszystkich
    warstw podlog, warstw tego co bedzie na stopniach etc. Tak prawde
    mowiac to wymyslalem je od zera, bo w projekcie byly zabiegowe a ja
    mam standardowe dwubiegowe ze spocznikiem, tak wiec dodatkowo musialem
    sie zabawic w architekta i dobrac ich odpowiednia dlugosc, wielkosc
    spocznika, ilosc / wysokosc / szerokosc stopni etc..

    > 6. Sprawdził Pan grunt zanim Pan wykonał ławy fundamentowe i czy ich parametry
    > są takie same jak w typowym projekcie? Jak jest mocniejszy to wszystko Ok, A
    > jak słabszy to co?

    Nie robilem badan gruntu - szkoda mi bylo kasy. Sasiad ktory sie
    pierwszy wybudowal robil i wyszly "standardowe". Lawy mam (jak juz
    zobaczyles) dosc pancerne :)

    > 7. Dopilnował Pan by podczas szalowania belek stropowych była strzałka ujemna
    > belek?

    Mam strop monolityczny wiec nie ma tu zadnych belek.. Jak powiedzialem
    stropiarzowi o tym zeby w srodku stropy o te 5mm wyzej podszalowac to
    mnie wysmial :) No i mial racje, bo stropy tez mam pancerne (po 4t
    stali na strop i 14-16cm grubosc plyty) i wyszly idealnie.

    > itd, itd.

    No wlasnie oczekiwalbym trudniejszych pytan, bo albo ja taki dobry
    jestem z budownictwa, albo Ty nie doceniasz ludzi i ich mozliwosci
    przyswajania wiedzy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.