  • Data: 2023-07-28 12:27:31
    Temat: Re: Klimator
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To już nic nie rozumiem. Jakaś bezwietrzna bryza?

    Ja nie rozumiem czego nie rozumiesz.
    Nie zdarzyła Ci sie plaża bez bryzy?

    > Klimat śródziemnomorski jest typowym klimatem o suchym lecie. W polskim
    > klimacie letnia pralnia jest zjawiskiem normalnym. Ja też odczuwam to samo.

    Ale że co, na Śląsku była większa wilgotność, niż na włoskim wybrzeżu,
    to sugerujesz?

    > Generalnie jest mi zawsze niezwykle miło, gdy ktoś mnie cytuje. Wolę
    > jednak, gdy rozumie o co chodzi, a nie tylko powtarza, bo mu się jakiś
    > ciąg słów spodobał. Ja porównywałem skrajne warunki -- z niemal zerową
    > i prawie stuprocentową wilgotnością. Przy tej samej temperaturze.

    No i się z tym nie zgadzam, 40 stopni wolałbym doświadczać na wybrzeżu,
    niż na środku pustyni.

    > Na plaży wciąż istnieje oddziaływanie masy wody.

    No i o to biega.
    Tyle że Ty raz piszesz tak, a chwilę później odwrotnie - że żadnego
    oddziaływania nie ma.

    Jak dla mnie jest i właśnie to ma zasadnicze znaczenie dla najbliższej
    okolicy.

    Jeśli nie przez wilgotność to ja nie wiem jak....

    > Po pierwsze, powietrze
    > znad morza faktycznie jest chłodniejsze, bo woda ma niższą temperaturę
    > niż ląd.

    Różnie bywa.
    Tydzień temu nad Bałtykiem było podobnie.

    > Po drugie, niepomijalny jest efekt radiacyjny. Natomiast sama
    > wilgotność powietrza nie jest tam jakoś znacząco większa niż kilkaset
    > metrów dalej.

    Mierzyłeś?
    Bo moje odczucia wskazują coś dokładnie odwrotnego.