  • Data: 2010-09-04 12:38:52
    Temat: Re: Klimatyzator z LerojaMerlina
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbiński" 4c823271$0$20988$6...@n...neostrada.pl

    > Tak. Musisz mieć klucz dynamometryczny.

    Jaki zakres? Może sobie kupię -- teraz to nie kosztuje straszliwie
    dużo. A do samochodów by się przydał, choćby do dokręcania kół. :)

    zalety.

    > Cichsza praca jednostki zewn,

    Zewnętrzna nie boli zbyt mocno.

    > kiedy nie potrzebuje pełnej mocy. Niższa temperatura zewn przy grzaniu i pewnie coś
    jeszcze.

    Ale szybkozłączkowych nie widzę (w Leroju) z inverterem.

    > Trzeba jeszcze sprawdzić wykres sprawności w funkcji temperatury, ale ciężko to
    uzyskać.

    Tak, wiem, że to zgrubne liczenie, ale na lepsze mnie nie stać. :)

    zewnętrzną. Sam używam dwóch klimatyzatorów w domu.

    > No to bierz ten tańszy. Ale uwazaj na hałas jednostki wewnętrznej. Porównaj
    decybele.

    Ten ma chyba najmniej spośród szybkozłączkowych (trzech) choć ostatni może
    mieć o jeden mniej. :) Moim zdaniem 39 dB to straszny hałas jak na wnętrze
    mieszkania, ale jeśli to coś będzie tam, gdzie mnie nie będzie (w pokoju,
    w który mnie nie będzie) to mały problem. :) Mniej więcej orientuję się,
    co to znaczy, że jakieś urządzenie ,,wydaje z siebie'' 39 dB. :) (ze sto
    razy głośniej niż szept)

    > Pamiętaj, że w pobliżu tej temperatury to już jest katowanie urzadzenia.

    Niby tak, ale przy +10 włączają ogrzewanie miejskie. :)
    To dogrzewanie jest potrzebne przy +15 stopniach. :)
    I chcę dogrzać do +21 stopni. :)

    miesiącach w miejscu łączenia szybkozłączki z

    > Nie. Oring - guma słabej jakości sparciała.

    Aha... :) Jakiej marki był ten klimatyzator? :)

    > 3,5 bez montażu.

    Nie tak strasznie drogo. Jaka moc? I ile wzięli za montowanie?

    zdanie.

    > LG jest potentatem światowym w klimatyzacjach i być może największym producentem na
    świecie.

    Może i tak. :) Nie twierdzę, że nie, ale że ta firma źle mi kojarzy się w ogóle. :)

    > Szybkozłączki się nie rozłącza. Po rozłączeniu trzeba próżnię i napełnienie.

    To kiepsko. Myślałem, że mogę to przenieść w inne miejsce. :)
    Gazowa szybkozłączka taka jest -- po rozłączeniu jest zamknięta/szczelna.
    Można złączać i rozłączać wielokrotnie. :) Szkoda, że tu tak nie jest.

    > Przeniesienie = odessanie czynnika, próżnia, napełnienie czynnikiem.

    To kiepsko.

    > W lubuskim rzadko, ale tam u Ciebie to nie wiem.

    Chyba nigdy -- ostatnia zima była wyjątkowa. :)
    Zimą zazwyczaj jest tu dodatnia temperatura. :)
    (miasto grzeje a i klimat nie syberyjski)

    > Oprócz klimy coś jeszcze musisz mieć.

    Piece -- mogą być nawet w miejscu kaloryferów.
    To nie jest problemem. Koszty grzania elektrycznością (czy pompami
    cieplnymi, czy piecami wprost zamieniającymi elektryczność na ciepło)
    mogą być przeszkodą. :) W domu można wykorzystać jeszcze kolektory
    słoneczne. :) Tu jest gorzej. :)

    > Koszty są niskie, ale dopiero po latach będzie widać prawdziwy koszt eksploatacji.
    Dopiero kiedy się zużyją, zepsują. Do tego
    > czasu trudno oszacować ile lat wytrzyma pracująca kilka miesięcy w roku klima.

    Koszt samych urządzeń nie wygląda makabrycznie źle -- zwłaszcza w zestawieniu
    z efektami. :) Mam teraz w kuchni (gdzie grzeję gazem) ponad 22 stopnie Celsjusza
    i ponad 50% wilgotności względnej, ale w pozostałych pokojach temperatura jest
    niska, zaś wilgotność bardzo wysoka -- z ogromnym trudem ruszam kolanami...
    A i oskrzela dają się we znaki w zbyt niskiej temperaturze... :)

    Koszt samych urządzeń wręcz zachęca!!! 3 lata gwarancji to trochę czasu. :)
    A nawet jeśli zepsuje się po tym czasie, to chyba nie tak, że trzeba będzie
    wyrzucić do śmietnika. :) Pytanie -- jakie są koszty eksploatacyjne? Ile energii
    elektrycznej to ciągnie naprawdę i jakie są koszty doglądania/serwisowania. :)

    Kolejnym (po kosztach eksploatowania) problemem jest umieszczenie
    kolejnych 3 jednostek zewnętrznych. Pierwsza może być umieszczona
    na balkonie bez trudu. Druga -- z trudem. Dwie pozostałe musiałyby
    wisieć ze 3 metry nad ziemią...

    Na razie te dwa pierwsze mogłyby wystarczyć -- kucania (z gazem) jest
    po przeciwnej stronie, zaś w sypialni nie musi być zbyt gorąco zimą, :)
    a w nocy potrzeba schładzania zazwyczaj nie istnieje w tych rejonach
    nawet w czasie upałów. :)

    Największym problemem jest wentylacja pracująca niepoprawnie.
    Ale na o nie mam wpływu.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'