    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Klimatyzer bez-rurowy
    Date: Tue, 13 Jul 2010 06:48:00 -0700 (PDT)

    On 13 Lip, 14:53, Przesmiewca <b...@o...pl> wrote:

    > Ponoc - zaslyszane z radia - sprawdza sie zwykly wiatrak pokojowy
    > i zamrozona woda w plastikowych butelkach (tzw.petach). Plus taki,
    > ze nie zwieksza sie wilgotnosci, minus - trzeba bawic sie w zamrazanie
    > i podmiane co jakis czas. Nie wiem jaka jest tego tez wydajnosc, ale mysle, ze
    > w duzej potrzebie mozna sprobowac. Po zamknieciu okien i drzwi taki mechanizm
    > mysle ma szanse obnizyc temperature o pare stopni w malym pokoju

    Mały pokój to minimum kilkanaście metrów sześciennych powietrza.
    Załóżmy dla uproszczenia, że jest to bardzo mały pokój i kubaturę ma
    15m3 (2x3x2,5m). Butelka PET ma 1,5l. Jaki wpływ będzie miało 1,5l
    lodu na temperaturę piętnastu TYSIĘCY litrów powietrza?
    Sądzę, że być może dokładnym termometrem da się stwierdzić różnicę na
    poziomie setnych części stopnia, nie więcej. Zwłaszcza, że sprawność
    oddawania zimna przez PETa owiewanego powietrzem też będzie żadna.

    J.