    Date: Mon, 09 Mar 2015 16:22:04 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania

    W dniu 2015-03-09 o 15:50, k...@g...com pisze:

    > Przy tak malej powierzchni przy temperaturach w okolicach 0 - +5 potrzeba do
    ogrzania ok 1,5kW mocy ciągłej. To da w miesiącach grzewczych mniej więcej 600-800
    złotych za prąd do ogrzewania. Przy takim koszcie mieszkanie będzie niewynajmowalne.

    Dziwna ta teoria.

    Właśnie sprzedaję 80 metrowe mieszkanie, które było grzane prądem przez
    ostatnie 17 lat. Co prawda było to c.o. z kotłem elektrycznym, ale to
    bez znaczenia, bo sprawność taka sama chyba. W ostatnich miesiącach
    przychodziły w zimie rachunki rzędu 500-550 zł, a za ten miesiąc
    naliczyli 60 złotych, bo była nadpłata. Od tego odejmijmy prąd użytkowy,
    powiedzmy 100 złotych, to wyjdzie max 450 za ogrzewanie razem z grzaniem
    wody (przepływówka 12kW). Przypominam, mieszkanie 80m2. Mieszkało w
    porywach do 6-7 studentów, więc na grzanie wody szło sporo kasy. Do tego
    okna stare, drewniane ze szparami na pół palca. Nikt nie oszczędzał, bo
    umówiłem się, że płacą ryczałtowo za prąd i nie ma znaczenia ile zużyją
    - bo bali się wynająć przez to ogrzewanie - a ja wiedziałem ile będzie
    wychodzić, bo wcześniej sam tam przez kupę lat mieszkałem.
    Jak chcesz, mogę pokazać rachunki.

    I jak to się ma do tych Twoich teoretycznych obliczeń 600-800 złotych za
    mieszkanie 40m2 przy temperaturach 0-5 stopni?

    Ja przypuszczam, że za ogrzanie 40m2 prądem nie wyjdzie więcej niż 300
    złotych w zimie.

    Pozdrawiam,
    MW