    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Date: Tue, 10 Mar 2015 21:46:29 +0100
    <54fe0168$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-03-09 o 21:24, wolim pisze:

    > Po pierwsze, to nie blok, tylko kamienica. Nieocieplona, z sypiącą się
    > fasadą. Po drugie, dlaczego mieliby oszczędzać, jak płacą ryczałtem, a
    > nie za zużycie? Zresztą byłem tam ostatnimi czasy 2 razy. W mieszkaniu
    > gorąco, okna pootwierane. I po trzecie, sam tam mieszkałem kupę lat i
    > rachunki oscylowały w okolicach 350 zł. Ale to było 6 lat temu. Od tego
    > czasu cena prądu nieco wzrosła.
    >
    > Nie ma co dalej ciągnąć tego wątku, bo ja wiem ile kosztuje ogrzewanie
    > prądem, a Wy prawdopodobnie wiecie ile może kosztować teoretycznie.

    350 zyli to bardzo dobry wynik.
    Sam mieszkalem wiele dlugich lat w starej kamienicy, mieszkanie 80 m. Na
    dobe przy -20 nie starczalo dwa wiadra na dzien, a normalnie praktycznie
    nie starczalo jedno wiadro wegla. Na zime kupowalo sie trzy tony wegla i
    to czasem nie starczalo i to w sumie by sie zgadzalo z wiadrami (ok.
    16kg). Liczac tone po 700 zyli dzis razy trzy daje 2100 zyli. 2100
    dzielone na 180 dni daje kwote dzienna 11,66. Miesiecznie wegiel
    kosztowal co najmniej (11,66x30) 350 zyli, a Ty jeszcze piszesz o
    pootwieranych oknach i goraco... Jezeli to prawda to Wrocek jest
    wyjatkowo cieplym miastem i obawiam sie, ze ma malo wspolnego z reszta
    swiata. Dla klimatu w ktorym mieszkam (wschod) szacowalbym rachunki
    miesieczne na poziomie ok. 800 zyli.

    Pozdro.. TK