    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kociol pulsacyjny
    Date: Sat, 20 Oct 2012 12:09:37 +0200

    Użytkownik "Irek N." napisał:
    > Widziałem taki kocioł na targach w B-B, rozmawiałem o konstrukcji.
    > Nie znam się na kotłach, ale znam się trochę na fizyce i mechanice.
    > Dostajesz spaliny o wyższym ciśnieniu niż atmosferyczne. W efekcie możesz
    > zbudować wymiennik z rurek o małej średnicy i to gęsto
    > i różnorodnie poukładanych. Sprawność takiego wymiennika będzie
    > duża, moc też i to przy małych wymiarach. Na temat przypychania się
    > kanałów spalinowych w wymienniku - podobno (nie wiem, ale
    > dopuszczam że może tak być) impulsowy charakter pracy komory
    > spalania powoduje, że nawet gdyby coś się odłożyło na wewnętrznych
> [...]

    Wytłumacz mi może twoje domniemanie ze wyższe ciśnienie spalin powoduje
    wyższą sprawność? Bo ja rozumiem że jeśli była by wyższa temperatura spalin
    to tak by było, czyżby się coś marketingowcowi pomyliło?
    Co do wymiennika z cienkich rurek takich że nie da się go w domowych
    warunkach wyczyścić, to chodzi dokładnie o to żeby się go samemu nie dało
    wyczyścić, czyli żebyś był zmuszony do częstego korzystania ze
    specjalistycznego serwisu w tej materii, bo twoje domysły ze taki wymiennik
    się nie brudzi i nie zapycha są błędne. Może lepiej poczytaj gwarancję tego
    pieca, na pewno jest punkt mówiący o konieczności całorocznego serwisu pieca
    w autoryzowanym punkcie a jak nie to tracisz gwarancję.