eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKogeneracjaRe: Kogeneracja
  • X-Received: by 2002:a0c:e592:0:b0:531:815a:2b7e with SMTP id
    t18-20020a0ce592000000b00531815a2b7emr1087096qvm.80.1672608940553; Sun,
    01 Jan 2023 13:35:40 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a0c:e592:0:b0:531:815a:2b7e with SMTP id
    t18-20020a0ce592000000b00531815a2b7emr1087096qvm.80.1672608940553; Sun,
    01 Jan 2023 13:35:40 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 1 Jan 2023 13:35:40 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <tostvv$1gob1$1@dont-email.me>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.134.14.62;
    posting-account=XS5sXwoAAABKU0kHcsk_nashWaidAu0Q
    NNTP-Posting-Host: 46.134.14.62
    References: <7...@g...com>
    <tostvv$1gob1$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: Kogeneracja
    From: a a <m...@g...com>
    Injection-Date: Sun, 01 Jan 2023 21:35:40 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587860
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sunday, 1 January 2023 at 22:29:37 UTC+1, ToMasz wrote:
    > W dniu 31.12.2022 o 18:19, M M pisze:
    > > Co by było gdyby połączyć na wspólnym wale silnik od cinquecento (+ instalacja
    LPG) z silnikiem trójfazowym (jakieś kilka kW i ~1400 obr/min). Jak sądzicie, da radę
    w roli rozrusznika po podłączeniu do sieci a potem (po dodaniu gazu) jako prosument?
    Ciepło z układu chłodzenia w kaloryfer, jako wspomaganie drogiego grzania
    elektrycznego. Trzeba by takie coś postawić w ogródku zachowując bezpieczną odległość
    od zabudowań, ale nie wymaga nasłonecznionego miejsca i działa w zimie (jakby
    podłączyć butlę z czystym propanem). Co ewentualnie może pójść nie tak? Czy to jednak
    zbyt mało trwały silnik (szybko zostałby zajechany) by zabawa mogła się opłacać?
    > silnik z auta, powiedzmy ze nie kosztuje nic, ma cenę złomu, ale ma też
    > przejechane wiele kilometrów. taka elektrociepłownia na lpg ma go
    > dorżnąć. ile taki stary silnik jeszcze przepracuje motogodzin? Załóżmy
    > że "przejedzie" jeszcze 100tyś km. Dla okrągłego liczenia załóżmy że
    > samochód w godzinę zrobi 100km, więc "wydoli" 100 000 /100 = 1000
    > motogodzin. Jak się gdzieś walnąłem - proszę o korektę
    > załóżmy ze będzie pracował tylko 12 godzin dziennie, ale przez 6
    > miesięcy w roku. 12x180=2160godzin. czyli na seson potrzeba takie 2
    > silniki. może nie tyle że potrzeba, bo on może przejechać nie 100tyś,
    > ale 200tyś - pytanie czy nie ulegnie awarii w wigilie? Ale raz na sezon
    > - wymiana silnika na 100%.
    > Czy wobec tego, jest się nad czym zastanawiać? Bo moim zdaniem, tylko
    > jeśli jest mowa o ogrzewaniu/zasilaniu firmy trudniącej się utylizacją
    > samochodów.
    >
    > ToMasz
    Tysiące truja się spalinami i często na smierć

    Nie kombinujcie z silnikami spalinowym w domu.

    One sa przeznaczone do samochodów i do pracy w ruchu, aby spaliny zostały wydmuchane
    na otwartym powietrzu i nikogo nie zatruwają.

    Można sie zatruc spalinami stojąc obok samohodu, który nie wyłaczył silnika

    A tutaj silnik samochodowy ma pracowac godzinami i wydmuchiwac trujące spaliny.

    Nie wolno eksperymentować bezmyslnie i zatruc siebie, rodzinę, dzieci spalinami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1