-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c130-71.icpnet
.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Re: Kogeneracja
Date: Mon, 2 Jan 2023 08:39:16 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <tou1n4$hp7$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <7...@g...com>
<topra1$361$1@gioia.aioe.org>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<torac9$q4m$4$Cav@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<tosg1u$frc$2$Cav@news.chmurka.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: c130-71.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 2 Jan 2023 07:39:16 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c130-71.icpnet.pl:85.221.130.71"; logging-data="18215";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.6.1
X-Antivirus-Status: Clean
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 230101-10, 1.1.2023), Outbound message
In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:587866
[ ukryj nagłówki ]W dniu 01-01-2023 o 19:24, Jarosław Sokołowski pisze:
> Cavallino napisał:
>
>>> Po tym przecinku było wyjaśnione, o jaka sprawność chodzi. 10% jest
>>> tracone w gazach spalinowych, których nie opłca się drenować tak
>>> jak w kotle kondensacyjnym. Pozostałe 90% to już eneggia użyteczna.
>>
>> W sensie, że udaje się odzyskać prawie całą energię, traconą przy
>> spalaniu w silniku spalinowym, która normalnie zamienia się m.in
>> w ciepło? Jakoś nie do końca mi się chce w to wierzyć....
>
> Ludziom często "nie chce się" wierzyć
Gadanie bez sensu.
Po prostu ktoś coś źle policzył i tyle - dlatego im wychodzą takie
rzekomo dobre wyniki.
W realu, w opisanym przypadku - nie ma takiej opcji.
kWh z benzyny, a nawet z lpg, na wejściu wychodzi kilka razy drożej niż
z prądu, do tego w kwestii eko, już samo paliwo zawiera w sobie kupę
strat (i wyemitowanego syfu) poniesionych na etapie produkcji/transportu.
Do tego dodajemy niższą sprawność takiego silnika, nawet z odzyskiem i
to się nijak nie zepnie finansowo.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.23 11:02 Jarosław Sokołowski
- 02.01.23 11:04 Jarosław Sokołowski
- 02.01.23 11:17 Cavallino
- 02.01.23 11:36 Jarosław Sokołowski
- 03.01.23 00:45 Marek
- 03.01.23 01:59 a a
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zenek Kapelinder - ?
- Zawór grzybkowy - jaki producent
- qqqq
- Tauron przysyła aneks
- Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
- Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- Cicha noc...
- 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- Problem z wilgotnością
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-08 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...