  • Data: 2012-10-24 15:49:28
    Temat: Re: Koszt utrzymania domu - 250 metr?w
    Od: Ariusz <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-24 15:16, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Wbijasz dwa pale tak aby metr nad ziemią wystawały i w odległości
    > krotności zamówionego drzewa.
    > Przywożą, każesz im to zapełnić, wtedy płacisz. Jak będzie za mało, to
    > zabierać spowrotem na pakę i do widzenia albo zapłacisz za tyle ile
    > przywieźli.
    >

    > Marek

    Widzisz do tej pory zamawiałem i zazwyczaj wychodziło mi ciut więcej.
    Mam drewutnię gdzie mieszczę 2x8mp układałem i widziałem ile mam. Teraz
    drewna nie rąbię (o ile polano wejdzie mi przez drzwiczki od kominka to
    nie jest jeszcze za wielkie) więc nie przyrasta. Tnę na 3 i układam.
    Do tej pory nie zdarzyło mi się by wyszło mniej mp.

    Nie kupuję też drewna ciętego i rąbanego, a tym bardziej sypanego.
    Pierwsze moje zamówienie było na 15mp w metrówkach. Po pocięciu i
    porąbaniu i ułożeniu wyszło mi, że mam ponad 18 mp.
    Nawet jak zamówiłem - u miejscowego - cięcie, rąbanie i ułożenie
    płaciłem 20 zł za mp.
    Wyszło mi za całość 300 zł. Te same 15mp zamówione porąbane bez
    ułożenia kosztowało by mnie 180 zł za mp. W sumie mi też wyszło po 180
    ale że wyszło mi o 3 m więcej więc za to samo wyszło mi po 150 zł.

    Niestety sprzedawcy drewna o tym wiedzą i tak ustawiają ceny by sprawić
    wrażenie, że nie opłacało się brać metrówek.

    Ariusz