  • Data: 2018-09-02 12:23:14
    Temat: Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Na marginesie, jeśli chodzi o tę radioaktywność to laaaata temu chyba Tornad pisał,
    o chałupniczych pustakach, do których dodawano tzw. hasia (śmieci), czyli popioły
    itp. Twierdził, że jego znajomi, budujący z tego długo się domami nie cieszyli.

    > tornad jest trudny - czesto gada madre rzeczy, ale jak wpadnie w amok jakiś
    naukowych voodoo to ciężko jest :/ Wiec moze być ze z dwóch przypadkowych zdarzen
    całą teorię dorobił.
    Bo wymieszał dwie sprawy: beton komórkowy - jakikolwiek- miał tyle "radiacji"
    ile jest w naturalnym materiale.Dodatkowo jest porowaty, więc średnio jego
    połowa to powietrze.
    Natomiast pustaki żużlowe są z popiołu. 50 (niechby) węgla poszło w dymem,
    a reszta weszła w pustaki.I też dwie rzeczy: radiacja(jeśli była), jest większa.
    Natomiast na pewno nie wszyscy producenci czekali kilka kat, aż natura wymyje
    związki rozpuszczalne w wodzie.Więc w budynkach z pustaków leszowych było
    wyższe stężenie związków siarki i innych podobnie działających. Zdrowe to nie
    było.Dodatkowo chłonęły wtedy wodę.Widywałem mury, które pękały z tego powodu.
    Ale pustak jest pustak i wszystkie zostały wrzucone do jednej przegródki.
    Producenci ceramiki też dbali o reklamę.Stąd zła opinia.Zresztą- nieotynkowane
    były szpetne jak noc po Wszystkich Świętych.
    Pozdro abomito