  • Data: 2009-03-05 14:12:38
    Temat: Re: Kosztorys
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    . Jak w ciagu
    > jednego, trzech dni przewieziesz material przez kilka ulic i zarobisz na
    > tym kilka, kilkanascie tysiecy dodatkowo,
    Och bardzo bym tak chciał, ale aż tak dobrze i różowo nie jest

    przy tym nic Ci nie zostanie, malo
    > tego nie placisz za to ani grosza biorac na WZ, to nie mow mi ze to nie
    > klienta sprawa. Owszem jak klient tak chce i pasuje mu uklad to OK, ale
    > nie wciskaj, ze tak powinno byc i to normalna polityka.

    Znów aż tak dobrze to nie jest. Oczywiście że płacę wartość towaru z WZ. A
    kto zagwarantuje hurtowni że nie dostanę zawału za pierwszym rogiem lub że
    nie rąbną mi towaru z samochodu. WZ to tylko elastyczniejsza forma
    dobierania i zwracania towaru a potem rozliczenia tego jednym dokumentem FV.

    > Nie rozumiem skad przekonanie, ze klient ma kupowac w Twoich hurtowniach?
    > Skad przekonanie, ze gdzie indziej nie uzyska rownie dobrych, lub lepszych
    > rabatow i skad przekonanie, ze dla klienta w ogole jest to wazne i ze nie
    > chce placic w innej hurtowni bo lubi?

    Może kupić gdzie chce. Ale ja też mam swoją politykę cenową której
    szczegółów nie muszę klientowi zdradzać. Jeden z tych szczegółów polega na
    tym że na mój zysk składa się cena robocizny i marża na materiałach. Marża
    nie jest bezpośrednia, ale wynika z rabatów u dostawcy. Jeżeli klient chce
    samą robociznę i zastrzega że materiały dostarcza sam, cena tej samej
    robocizny będzie wyższa niż w przypadku załatwienia usługi kompleksowo,
    czyli z maeriałami dostarczanymi przeze mnie jest taniej. Jak myślisz, ilu
    klientów jest to w stanie zrozumieć ? Ja widzę tylko zarzucanie naciągactwa
    cenowego, a tłumaczyć niechcącemu zrozumieć nie mam siły.
    Na szczęście to branże uznawane przez większość za czarną magię
    (instalacyjna, elektryczna, alarmy, CCTV ) i w ponad 95 % przypadków klienci
    chcą z materiałem
    --
    Jackare