eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKosztorys instalacji i wykończenia - jak do tego podejść? › Re: Kosztorys instalacji i wykończenia - jak do tego podejść?
  • Data: 2009-07-17 07:24:33
    Temat: Re: Kosztorys instalacji i wykończenia - jak do tego podejść?
    Od: bokomaru <b...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

    shaman wrote:
    > Wiem, że mogę zlecić kosztorys lub zanieść projekt do składu budowlanego

    nie wiem, czy warto.
    po pierwsze, jako prawdopodobny dyletant nie uwzględnisz w kosztorysie
    nieoczywistych prac. Tymczasem dobry kosztorys przyda się później do
    negocjacji z wykonawcami.
    po drugie, nawet jeśli potrzebujesz kosztorys do banku, to lepszy będzie
    taki z pieczątką szpecjalisty.

    no, ale jesli sie upierasz, to skombinuj sobie dojscie do programu
    kosztorysowego z aktualnymi cennikami materiałów i robocizny, albo
    pooszukaj gotowych kosztorysow i próbuj przez analogię.

    acha - czy do projektu domu nie dostałeś ślepego kosztorysu? przewaznie
    jest. wtedy trzeba tylko dorobic roboty ziemne i infrastrukture - no i
    pozyskac cenniki. To ostatnie - albo wizyta w skladzie budowlanym, albo
    ~250 zl na stronie bistypu czy sekocenbudu.

    --
    bartek