    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Koszty utrzymania domu ?
    Date: Fri, 1 Jan 2010 21:22:08 +0100

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hh85mc$20s$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie urywam że posiadanie domu było moim marzeniem. Niestety nie należę do
    > osób zamożnych , więc nie chciałbym więcej płacić miesięcznie niż płace za
    > mieszkanie , bo jesli ma to mnie kosztować dużo więcej to chyba wolałbym
    > wydac tą kasę na coś innego ...

    No to uwzględniając powyższe musisz dodatkowo założyć że w ciągu kilku
    najbliższych lat wejdzie jednak jeszcze PODATEK KATASTRALNY od nieruchomości
    a nie jak obecnie liczony od powierzchni i jakichś współczynników
    jakościowych. Trzeba też założyć, że wejście podatku katastralnego nie
    będzie miało na celu tego by ludzie płacili mniej niż płacą obecnie. Jeżeli
    poczytasz co nieco na ten temat (analizy i przewidywania) to jasnym stanie
    się że ciężar tego podatku uderzy najmnocniej właśnie w osoby niezamożne,
    niejednokrotnie takie które jakieś nieruchomości posiadły drogą
    dziedziczenia, bądź zakupiły je na kredyt będący już dla nich dużym cięzarem
    finansowym itp będąc zupełnie nieprzygotowanym na znaczny wzrost kosztów
    utrzymania. Choć dziś mało kto bierze to pod uwagę, z powodu zmany
    charakteru podatku od nieruchomości koszt ich utrzymania znacznie wzrośnie i
    to w najbliższej przyszłości.
    --
    Jackare