    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Krotnosc wymiany powietrza
    Date: Mon, 22 Aug 2011 22:24:05 +0200

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:24e1f9a1-8735-4e94-bbda-

    > Ja tez mam calkiem chlodno - na dworze teraz upal ze mozna umrzec a
    > jak sie wejdzie do domu to jest swietnie :) Ale jakby zamiast 24stC
    > (strzelam - nie mam pod reka termometru) bylo 22stC to by bylo jeszcze
    > lepiej - i ja za te 2stC jestem w stanie pare groszy zaplacic ;)

    Wlasnie ja nie czuje takiej potrzeby. 24 - 25 latem jest dla mnie git, moge
    chodzic w gaciach bez kapci i to rozni te pore roku od tej ktora prawie za
    pasem. Mimo podlogowki i 22C zima nie odczuwam tego komfortu co latem, a
    grzac do 24 tez nie bede. No ale to co kto lubi. Mi pasuje a Ty wolisz
    mniej, a i tak podejzewam, ze wiekszosc odczuc komfortu nowych, szczesliwych
    posiadaczy to zwykla przeprowadzka do domu a nie podnoszona zaleta
    wypasianych instalacji za kilkadziesiat tysi.

    > Inna
    > sprawa ze w tym roku lato jest fatalne - wieczorami i w nocy jest
    > chlodno (i zapewne ten chlodek najbardziej pomaga - reku wlacza bypass
    > w nocy i caly chlodek chlodzi mi w nocy dom :)

    No lato nie bylo piekne tego roku...

> [...]
    > akumulacyjny tym sie szybciej bedzie w lato nagrzewal. Moj to raczej
    > duzy betonowy i mocno ocieplony klocek :) I zauwazam tez ze rolety
    > mimo, ze wewnetrzne (z prowadnicami wiec szczelnie dolegaja do okna)
    > to zatrzymuja bardzo duzo ciepla - w salonie w wykuszu w duzym oknie
    > gdzies do 15-16 zawsze mam zaciagniete. Jak tylko sie chociaz jedna
    > odsunie to robi sie szybko coraz cieplej :) Rolety sa z jasnej tkaniny
    > "len" wiec wpuszczaja mimo wszystko sporo swiatla (kwiatki sobie
    > chwala i dobrze rosna) wiec ciemno nie jest :)

    Ja mam zaluzje i to tez od tej wiosny. Na boku wspomne, ze zaluzje sa super
    i nie wiem skad u ludzi takie uwielbienie roletkami. W kazdym razie istotnie
    z zaslonietymi, a raczej ustawionymi pod odpowiednim katem zaluzjami w
    pomieszczeniach jest zdecydowanie chlodniej. W sumie od ostatniego roku
    przybyly mi moskitiery i zaluzje, dzieki czemu temp. wewnatrz praktycznie
    nie przekracza 24C. Dzis przy stosunkowo upalnej pogodzie w pomieszczeniu z
    podniesionymi zaluzjami od zachodu i przy zamknietych oknach bo przez caly
    dzien nikogo w domu nie bylo, termometr pokazuje 24,8C. Jak uchyle okna to
    szybko spadnie. Dla mnie wystarczy. Jakos nie odczuwam szczegolnego
    dyskomfortu posiadania grawitacji, no moze poza tym oslawionym wysychaniem
    recznikow i posadzki w lazience. Latem idzie to tak sobie, ale podejzewam,
    ze to glownie z powodu wilgotnego w tym roku lata. Nie wiem na ile
    polepszyla by sprawe WM, bo powietrze i tak wilgotne i tak. Nawet otwarcie
    okna i spowodowany tym ruch powietrza osusza posadzke zdecydowanie gorzej
    jak zima.

    Pozdro.. TK