  • Data: 2015-08-19 15:31:39
    Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No ale dzięki tak czy siak ;)) ... trochę łamiesz prawa fizyki tym
    > filmikiem,
    > bo generalnie opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości... więc skoro
    > przy 100
    > pali Ci 4.5l a przy 200 pali 8.0l ... to jest nawet poniżej wzrostu
    > liniowego -
    > więc niezły czarodziej jesteś - przy 300 pewnie paliłby 10l ;)))

    Skąd (błędne) założenie że całe paliwo jest przeznaczone na pokonanie oporu
    powietrza?

    Np. u mnie przy włączonej klimie 1,2 litra na godzinę idzie na samo
    utrzymywanie silnika w pracy (alternator, opory pracy, klima itd.)

    czyli dla podanych przez Ciebie wartości przy 100/h z 4,5l. tylko 3,3 idzie
    na pokonanie oporów.
    A dla 200 km/h już 7,4 owszem nie jest to kwadrat (ale nie wszystkie opory
    rosną z kwadratem).

    No i pominąłeś sprawność która nie jest liniowa ale zmienia się wraz ze
    zmiana obrotów silnika.

    Nie twierdzę że wynik pokazany przez Adama jest realny ale Twoja argumenty
    go nie obalają :-)

    Pozdrawiam
    Ergie