  • Data: 2015-08-19 16:10:43
    Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > Skąd (błędne) założenie że całe paliwo jest przeznaczone na pokonanie oporu
    > powietrza?

    Ale ja takiego założenia nigdzie nie podałem.
    Powiedziałem tylko, że _generalnie_ siła oporu powietrza wzrasta w kwadratem
    prędkości :) (w domyśle i w rzeczywistości ma to dość istotny wpływ na zużycie
    paliwa - ale nie pisałem nigdzie, że zużycie paliwa wzrasta z kwadratem
    prędkości)

    > Np. u mnie przy włączonej klimie 1,2 litra na godzinę idzie na samo
    > utrzymywanie silnika w pracy (alternator, opory pracy, klima itd.)
    >
    > czyli dla podanych przez Ciebie wartości przy 100/h z 4,5l. tylko 3,3 idzie na
    > pokonanie oporów.
    > A dla 200 km/h już 7,4 owszem nie jest to kwadrat (ale nie wszystkie opory
    > rosną z kwadratem).

    Ależ pełna zgoda.

    > No i pominąłeś sprawność która nie jest liniowa ale zmienia się wraz ze zmiana
    > obrotów silnika.
    >
    > Nie twierdzę że wynik pokazany przez Adama jest realny ale Twoja argumenty go
    > nie obalają :-)

    ;)) ciężko obalać coś nierealnego :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.