eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego. › Re: Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji
    wentylacji poddasza użytkowego.
    Date: Sat, 17 Jan 2009 20:26:03 +0100

    Marcin Górnik pisze:
    > Witam,
    >
    > Mój wykonawca dostał zadanie - proszę budować w 100% wg projektu (
    > http://www.archipelag.pl/projekty-domow/kornelia/?Ki
    nd=1&Name=kornelia&SearchForm=1 )
    > (Kornelia).
    >
    > Oczywiście tak nie zrobił. Teraz wygląda tak od dołu: więźba, deskowanie
    > (nie było w projekcie), papa (nie było w projekcie),kontrłaty, łaty,
    I w projekcie było to napisane ???

    > Dowiedziałem się, żem wentylacja, nawet jak już zrobił to deskowanie (no, to
    > ciężki dach i podoba mi się dodatkowy stopień bezpieczeństwa), powinna być
    > zrobiona tak, że zamiast papy powinien położyć wysokoparoprzepuszczalną
    > folię dachową FWK. a pod deskowaniem termoizolację z wełny w dwóch
    Zdziwisz się, ale papa to bardzo dobra koncepcja, duzo lepsza niz folia
    na deskowanym dachu.
    Ja nie mam deskowania tylko folie wyokoparoprzepuszczalna i teraz juz
    wiem, ze drugi raz zrobilbym deskowanie i wlasnie z papa a nie zadnym
    wynalazkiem.

    > kierunkach, po nią folię paroizolacyjną i dopiero płyty gk ułożone
    > prostopadle do rusztu drewnianego. Ponieważ tego wszystkiego nie zrobił, a
    > ja chcę iść dalej z budową, szukam porad wśród PRAKTYKÓW : użytkowników i
    > wykonawców. Już wiem, że zrobienie wentylacji NAD opapowanymi deskami prawie
    > nic albo w ogóle nic nie da, bo papa zablokuje jakikolwiek efekt. Wiem, że
    Masz juz to ocieplenie, czy nie masz ?

    > muszę to zrobić od środka. Wiem, że potrzebna będzie warstwa powietrza
    > między deskami a termoizolacją z papy. Wiem, że trzeba to zrobić przy pomocy
    ???

> [...]
    > z odpowiedzią na pytanie: skąd wziąć to przelatujące powietrze i co z nim
    > zrobić jak już doleci do miejsca, gdzie (może mało fachowo nazwę) krokwie
    > proste biegnące do samej góry podpierane są krokwiami montowanymi pod
    > kontem. One stykają się w połowie dachu i powietrze tam zostaje uwięzione.
    > Mówiono mi o dziurawieniu krokwi w tym miejscu i w ten sposób udrożnieniu
    > wentylacji, ale uznałem, że to jakiś mało profesjonalny pomysł. Dach jest
    > wielospadowy. Czy ktoś z Was pomoże mi zrozumieć co powinienem zrobić.
    To proste rzeczy sa :o)
    Zakladam, ze nie masz jeszcze welny mineralnej, karton gipsow itp.

    Wentylacja ma byc od srodka, miedzy deskami a welna minerlna (albo
    szklana, zalezy czego uzyjesz).
    Chodzi o to, aby wilgos, ktora ew dostanie sie do welny miala gdzie
    odparowac.
    Dla uproszczenia bede tlumaczyl dla dwu sasiednich krokwi.
    Jak wepchniesz welne miedzy krokwie to dopychajac, dopchniesz je do tych
    desek deskowania i zadnej wentylacji nie bedzie.
    Aby tego uniknac sie robi sie tak:
    1. Do boku krokwi przybija sie gwozdzie tzw papiaki w odleglosci ok
    2-3cm od desek (czyli od gory), gwozdzie przybija sie co ok 10-20cm.
    2. Drut np stalowy ocynkowany wiaze sie do gwozdzi i miedzy sasiednimi
    krowiami robi sie taka siatke tzn raz zaczepiasz o gwozdz z jednej
    jednej krokwi a raz drugiej krokwi i jadac po skosie robi sie siatke od
    dolu az do samej kalenicy (tam gdzie sie lacza krokwie).
    3. Wpycha sie welne miedzy krokwie i ma sie gwarancje, ze nie dojdzie do
    samych desek.
    Inny patent, to cienkie paski ze styropianu 3cm, przyczepia sie do desek
    i ten styropian jest rodzajm dystansu (UWAGA: paski musza isc wzdluz krokwi)
    Na szyczycie dachu (tam gdzie sie lacza krokwie) w deskach i papie robi
    sie szczeline pod gąsiorem (tamtendy ma powietrze wylatywac).
    Taka dziura musi byc miedzy kazda para krokwi. Jak masz belkę kalenicową
    to szczelina po obu stronach belki.

    > Bardzo mi przeszkadza ten brak wiedzy. Nie mam jeszcze zalanej podłogi na
    > górze. Taka podłoga musi schnąć. Jest zima. Problem z osuszaniem. Od suchej
    > podłogi zależy czas rozpoczęcia instalacji ocieplenia (nie może przecież
    Czyli nie masz ocieplenia ... to dobrze.

    > pochłonąć wilgoci z osuszanej podłogi). Potem jeszcze płyty GK (będzie
    > łazienka). No wiem, że mam mało czasu, mimo,że chcę się wprowadzić na koniec
    > Kwietnia już na gotowo. Wiem, że jest to możliwe. Tylko nie wiem jak to
    ? :o)))) Ja to czarno widzę, chyba, że kilka ekip na raz będzie działać,
    a czasu jest bardzo, bardzo mało.

    > rozegrać technicznie. Ważną informacją jest też, że będzie zainstalowany
    > rekuperator. Ale nie chcę się uzależniać od tego urządzenia, więc dach chcę
    > zbudować mimo wszystko poprawnie od strony wentylacji.
    To są dwie różne wentylacje. Rekuperacja to wentylacja pomieszczeń, a to
    co u góry to wentylacja ocieplenia.

    BR
    Igus'