    From: AA <...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: LAZIENKA - podyskutujmy
    Date: Thu, 17 Jun 2010 01:12:22 +0200

    > 1. Wanna - jaka?
    > Akrylowa czy blaszana? Napewno biala. Bedzie obudowana kafelkami. Krotka, bo
    > szerokosc lazienki to tylko poltora metra - a wiec 150cm (lub 140cm z polka na
    > szczycie). Zwezajaca sie "w nogach", bo w zwezenie ma byc wsunieta umywalka.
    > Ale jaki material? Akrylowa czy blaszana? Dla jednej osoby w mieszkaniu jesli
    > to ma znaczenie.
    > Czegos unikac, jakiegos producenta?

    Mialem blaszana, mam akrylowa. Nastepna bedzie znow blaszana.

    Mam parawan, ale nie chwale go sobie - Huppe, czyli raczej przemyslana i
    trwala konstrukcja, ale dedykowane kabiny prysznicowe lepsze. Ten co mam
    to jednak super szczelny na styku z wanna nie jest, podczas
    zamykania/otwierania uszczelki piszcza o akryl.
    Teraz bym wolal zaslonke. Nie cierpie tych zwyklych bo sa zimne w dotyku
    i lepia sie do ciala. Ale kiedys w hotelu byla z bardzo ciekawego
    materialu - gesta siatka, lekko przezroczysta, nie przepuszcza wody,
    podmuchy powietrza nie ruszaja nia, nie lepi sie do ciala, w dotyku nie
    czuc zimna, wysycha szybko (siatka).

    > 2. Batria do wanny - czy jest tutaj sens montowac termostatyczna?
    > Pod natrysk napewno, ale do wanny? A znowu w wannie tez mozna brac prysznic...
    > Czegoś unikać, jakiegoś producenta?

    Skad ciepla woda ? Jezeli ogrzewacz gazowy to moze byc klopot z
    utrzymaniem zadanej temperatury na termostatycznej.

    > 3. Lazienka jest mala, ma wymiary 150 * 200cm. Ta wanna ma byc, nie natrysk.

    Wanna 150cm - to krotka... nie wiem jak bardzo sie upierasz... Siostra
    tez potrzebowala wanny, ale pretekstem bylo plukanie ubran, przepierki
    reczne. Wybrala kabine z glebokim brodzikiem - jest ok, a przy okazji ma
    krzeselko do siedzenia pod prysznicem.

    > tego w lazience pralka, nad pralka szafka. Umywalka. WC. Bez okna.
    > Jak dobrac kafelki?
    > a) kolor - jasne czy ciemne - co ja powiekszy?

    Mnie sie zawsze wydawalo, ze jasne powieksza i takie mam. Ale widzialem
    kilka lazienek z bardzo ciemnymi plytkami i efekt niezly.

    > b) jak klasc kafelki - tradycyjnie, czy po skosie - co powiekszy?

    Tradycyjnie. To moje kwestie estetyczne i natura techniczna.

    > c) duze kafle np 25*25 lub 33*33 czy wlasnie male?

    Podluzne duze. Kladzione pionowo - to tez wbrew moim dotychczasowym
    przekonaniom.

    > d) duze fugi, szerokie czy waskie?

    Zalezy od plytek. Moze bezfugowo ? :)

    > e) kafelki klasc do sufitu, czy skonczyc na pewnej wysokosci, np rowno z
    > drzwiami? Jak to wplynie na percepcje przestrzeni tego malego pomieszczenia?

    Do sufitu.

    > f) czy mozna klasc te same kafelki na podloge? nie bedzie to mdlo?

    W tak malej lazience z ustawionymi sprzetami bedziesz widzial fragment
    podlogi i kolor moze byc ten sam - mniej kombinowania.

    > g) czy na podloge kladzie sie plytki/terakote zawsze ciemniejsza niz sciany,
    > czy mozna jasniejsze?

    Mozna jasniejsze...

    > h) jak to jest z kafelkami, z kalsami scieralnosci i innymi peirdolami? czego
    > nie kupowac, czego unikac?

    Pytaj czy aby na pewno plytki na sciane mozna klasc na podloge !

    > Sam uklad sprzetow, punktow oswietlenia - juz jest koncept, ale najwazniejsze
    > to matrial (wanna) i kolorystyka (kafelki).
    >
    > Jesli ktos ma doswiadczenia albo przemyslenia - prosze o pomoc.

    Sufit rozpinany !
    Wszedlem kiedys do lazienki z czyms takim - blyszczacy sufit, w ktorym
    widac nie do konca wyrazne odbicie oswietlonej lazienki.
    Lazienka byla w ciemnych bordo plytkach, sufit czerwony, pare puntow
    swietlnych. Efekt piorunujący ! Ten sufit sprawil, ze lazienka byla jak
    jakas komora teleportacyjna :)

    AA