    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Date: Mon, 19 Dec 2011 09:29:27 +0100

    news:jcligu$uj6$1@usenet.news.interia.pl...
    > Uszanowanie.
    >
    > Poszukuje stron z instrukcja zabudowy kominka z GK bez plaszcza.
    > Nie mam pojecia jak przymocowac welne do sciany i pozniej do plyt GK.
    > Jak zaizolowac od spodu komore dekompresyjna welna?
    > Cost tam pisza o klejach, tylko czy to z czasem sie nie rozwarstwi i nie
    > padnie na wklad?

    Maniek.
    Ja świadomie zrezygnowałem z wełny i zrobiłem z płyt silca. Owszem drogie
    są. W merkury markecie rozmiar 3cm x 62,5cm x 100cm kosztuje 69zł za sztukę.
    Za każdym razem, co bym nie robił w domu sam, wychodzę z założenia że skoro
    robię sam i oszczędzam na robociźnie to robię to z materiałów wyższej klasy.
    Na mój kominek zużyłem 8 płyt i trzy opakowania kleju który kosztuje 32zł
    szt.
    Tniesz to zwykłą piłą do drewna, do wyrównywania używam struga do płyt GK.
    Na plecy (ścianę za kominkiem) naklejałem te płyty za pomocą kleju
    wysokoelastycznego do płytek ceramicznych. Płyty wcześniej lekko spryskałem
    z lekkaimpregnatem do ścian za pomoca spryskiwacza aby mniej piły wodę z
    kleju. Z tym że tuż przed nakładaniem kleju i tak spryskiwałem wodą zarówno
    ścianę jak i plyty.
    Smarowałem ścianę na gładko a płyty na wężyk tak jak płytki. Reszta płyt z
    boku i z przodu przykręcane są do konstrukcj UD30. Wszystkie łączenia
    wcześniej spryskiwałem wodą i nakłądałem klej Silcadur. Po dociśnięciu
    mocowałem dodatkowo wkrętami do płyt 45mm.

    Marek