    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Macie linki jak zabudowac kominek?
    Date: Wed, 21 Dec 2011 13:11:32 +0100

    news:jcsh67$cj5$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Mysle dokladnie tak jak Ty.

    Wczoraj przepaliłem wstępnie samą makulaturą wkład. Chciałem sprawdzić
    przed ostatecznym zamknięciem przednich płyt obudowy kominka, czy aby
    wszystko jest jak należy. Tak ze 30 minut palone było do temperatury
    względnie niskiej że dało się wkład dotykać rękami przez ułamek sekundy.
    Widzę że dolot powietrza z zewnątrz działa jak należy a nawet za bardzo,
    będę musiał założyć przepustnicę regulowaną na odcinku karbowanej rury
    między podłogą a wkładem. Ciąg kominowy OK, mimo że spalany papier tworzył
    mnóstwo dymu, po otwarciu drzwiczek i szybra na maksa nic się nie dostawało
    do pomieszczenia, było zasysane do komory spalania. Po zamknięciu drzwiczek
    i szybra nic nie sączyło się przez to jedyne celowo nie uszczelnione
    połączenie stalowych rur kominowych o których wspominałem.
    Żona zeszła na dół, z wrażenia otworzyliśmy winko. Jednak widok ognia u
    kogoś w kominku nie robi takiego wrażenia jak u siebie we własnym domu. W
    ciągu 10-15 minut od rozpalenia samym tylko papierem termometr stojący około
    3m od kominka podskoczył z 21stC do 22,8stC. Po wygaśnięciu płomienia, żar z
    papierów utrzymywał jeszcze kominek w dość sporej temperaturze przez prawie
    40 minut.
    W wigilię rozpalam już na całego.

    Marek