  • Data: 2011-12-12 20:24:29
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4ee26589$1$8444$65785112@news.neostrada.pl...

    > najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku są silniki Stirlinga zamieniające
    > ciepło na pracę mechaniczną a podłączone do prądnicy generują prąd,
    > niestety u nas z tym prądem nie ma co zrobić, bo jedynie możesz go
    > odsprzedać elektrowni za 10% wartości,
    Nie sądzę by tak było. Rozmawiałem kiedyś z ludźmi z Częstochowskiego
    Przedsiębiorstwa Komunalnego (CzPK) dla którego wykonywałem pewne
    instalacje. Jest tam ogromne wysypisko śmieci na którym produkuje się biogaz
    z fermentacji składowisk. Biogaz zasila generatory spalinowe produkujące
    prąd, który odkupuje zakład energetyczny. ZE musi odkupić bo ma ustawowy
    obowiązek aby bodajże 20% energii pochodziło ze żródeł ekologicznych.
    Przepisy podatkowe są tak ustawione że CzPK bardziej oopłaca się sprzedać
    prąd do sieci i normalnie go kupować, niżby miało używać swego własnego
    prądu - wtedy obciążenia podatkowe są większe niż korzyść ze sprzedaży i
    zakupu energii.