    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Malowanie domku na działce
    Date: Wed, 17 Aug 2011 18:57:36 -0700 (PDT)

    On Aug 16, 10:22 pm, "Krzysiek z Łodzi" <k...@o...pl> wrote:
    > Dziś kupiłem opalarkę i cyklinę i tym zacząłem traktować deski.
    > Robota posuwa się do przodu, ale bardzo wolno.
    > Sam już nie wiem, czy za słabo opalam czy za bardzo.
    > Mam opalarkę niby 550l/min 495 st.
    > Czasami farba ładnie schodzi płatami czasami mam wrażenie jakbym rozcierał farbę
    > w drewno.
    > Rozgrzewam większą powierzchnię ~15cm do czasu jak pojawią się pierwsze małe
    > bąble, a następnie grzeje tuż przed cykliną. W sumie rozgrzanie trwa z 5 sekund
    > i jadę z cykliną.
    > Jakieś porady, coś robię nie tak?

> [...]
    Zeby ci nie bylo smutno to skrobne od siebie:
    Opalarka jest dobrym tropem. Ale jesli masz duza powierzchnie to moze
    troche potrwac.
    Jesli chcesz troche poeksperymentoac to mozesz sprobowac paru tropow:
    -Szlifierka katowa z tarcza do metalu (ale nie ta cienka tylko ta do
    szlifowania).
    Nie sugeruje tarczy do drewna (ta z weglikami) bo to troche
    niebezpieczne i powierzchnia moze wyjsc okropnie.
    -Inny trop to tarcza do katowki na papier scierny i papier np.20 w
    krazku.
    Tez sie bedzie zapychac ale mniej.
    Po szlifowaniu katowka i tak trzeba przeszlifowac jakas 80-ka zeby
    powierzchnia nie byla masakryczna.

    -Inny trop to zmywacz do lakierow. Ale na caly domek troche moze tego
    wyjsc. To taki gesty zel ktory rozpuszcza prawie kazdy lakier.

    Inna metoda to olanie lakieru ktory juz tam jest. Skoro nie zlazi po
    dobroci to znaczy ze gnic tez nie bedzie.
    Przeszlifowac. Co zejdzie to zejdzie. Co nie zejdzie to tylko lekko
    zmatowic i miejsca gdzie sie wyluszczylo scieniowac zeby dziur nie
    bylo widac.
    I malowac nowa warstwe byle lakierem ktory sie z tym juz nalozonym
    zgodzi.
    No i nie malowac akrylem. To farba beznadziejna...