    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Malowanie domku na działce
    Date: Thu, 18 Aug 2011 08:41:57 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Dziękuję za porady skorzystam z nich i tak:
    1. Wypróbuję jeszcze tarczy lamelkowej do szlifierki kątowej
    2. Wypróbuję ściernicy z włókniny (chyba ta mi sugerowałeś)
    3. Wczoraj jechałem szlifierką kątową i papierem o gr40 a miałem w torbie 24 ;(
    Spróbuję w sobotę 40
    4. Chemii nie użyję, ale dziękuję i za ten trop
    5. Zastanowię się nad zamalowaniem

    Zastanawiam się czy lakierować takie miodowe deski czy je szlifować dalej. Co
    znaczy miodowe? To takie, które wychodzą po opalarce, opisałem niżej

    Poniżej postęp z prac
    1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się
    zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo
    szarpie drewno. - Odpada
    2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, że
    a) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i
    zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?
    b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby
    było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z
    papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów
    nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?
    c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier
    ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową
    odpada.

    Dziękuję za porady.