    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Date: Wed, 20 Nov 2013 17:47:10 +0100
    <9...@g...com>
    <l6bg3b$4th$1@news.task.gda.pl>
    <e...@g...com>
    <l6do05$mme$1@news.task.gda.pl>
    <528b4cf4$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <l6fkoo$sp$1@news.task.gda.pl>
    <2...@g...com>
    <528b6e4c$0$2181$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <528c838e$0$2282$65785112@news.neostrada.pl>

    > Twierdzisz że kąpiel trwa 20 minut. Podczas kąpieli deszczownicą wylewasz
    > około 200litrow wody o temperaturze około 40stC.
    > Do zbiornika napływa 200l wody o temperaturze około 10stC.
    > Oznacza to, że ze zbiornika ubyło podczas kąpieli 200 x (40-10) * 1,16 =
    > ~7kWh energii.

    Ok, ubyło 7kWh w 20 minut.

    > Aby się osuszyć i umyć zęby, jak pisałeś, wystarczy około 10minut.
    > Łącznie z 20 minutową kąpielą trwa to 30 minut.

    Czyli mamy 30 minut od momentu "grabieży" energii.

    > Mysiałbyś mieć więc zainstalowaną grzałkę o mocy 14kW aby w ciągu tych
    > 30 minut
    > nagrzać ponownie zbiornik do stanu poprzedniego i to nawet zakładając że
    > już w chwili wejścia pod prysznic woda zaczyna być dogrzewana natychmiastowo.

    Czy aby na pewno? Jak czujnik wykrywa tak natychmiastowo moment grzania?
    Dodatkowo kto mówi, że musi być tak samo jak wcześniej. W trakcie 2
    kąpieli/natrysku/prysznica przecież też możemy grzać, byle by tylko nie
    doprowadzić do dyskomfortu. W skrajnym przypadku mamy 20+10+20, czyli 50
    minut.

    > Niestety tak się nie dzieje, czujnik temperatury w zbiornikach umieszcza
    > się gdzieś na wysokości
    > 1/2-3/4 zbiornika, tak więc w rzeczywistości grzanie wody nie nastapi od
    > razu po wejściu pod prysznic, lecz dopiero po 5-10 minutach.

    Acha, no to już wiem.

    > Jak widzisz czas grzania skraca się do 20 minut.

    No jednak niekoniecznie. Aby 2 osoba spokojnie mogła się umyć mamy nadal
    40 minut.

    > Wtedy napisałeś że zbiornik nagrzewa się około 40minut a moc PC to
    > około 8,5kW
    > Nie da się 7kWh energii wpompować mocą 8,5kW w 40 minut.
    > Na to potrzebujesz mocy 10,5kW a tyle nie masz.

    No ale niewiele brakuje, a jak założymy, że nie musimy doprowadzić do
    stanu jak przed myciem, to w zasadzie bez problemu.

    Miłego.
    Irek.N.