eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieManiek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął. › Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
  • Data: 2012-01-25 09:02:43
    Temat: Re: Maniek palisz już w kominku? U mnie miesiąc czasu już minął.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości

    > Jak współdziała ogrzewanie podłogowe z kominkiem? Zakładam, że mam we
    > wszystkich pomieszczeniach stałą temperaturę powiedzmy 20 stopni. Napalę w
    > kominku - mam gwałtowny wzrost temperatury, szczególnie w pomieszczeniu
    > gdzie stoi kominek. Nawet jeśli ogrzewanie podłogowe zareaguje i zmniejszy
    > temepraturę wody, to i tak musi minąć kilka dni aby to odniosło skutek (ze
    > względu na dużą bezwładność podłogówki).

    To nie ma znaczenia. Po pierwsze, podłogówki u mnie jest mało, po drugie
    wtedy gdy podłogówka traci ciepło przyjmują ją ściany i sufit z kominka i na
    odwrót.

    > Tak więc przypuszczam, że jednorazowe napalenie w kominku nie da
    > absolutnie żadnych oszczędności energii. Chyba, żeby palić przez dłuższy
    > okres codziennie...

    Jesteś w błędzie. Nie zauważasz że w całości liczy się bilans energetyczny.
    Nie ma czegos takiego jak ty uważasz. Nawet załączenie telewizora zmienia
    bilans energetyczny i powoduje że o tyle mniej gazu się zużyje ile ciepła
    ten TV wytworzy.

    Marek