  • Data: 2009-02-14 16:09:23
    Temat: Re: Mieszacz wody do pralki
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:gn6ob8$q22$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Nie mam II taryfy. Wode do zmywarki tez ciagne ciepla i tu na pewno
    > oszczedzam. Z pralka jest ten klopot, ze czasem po prostu woda nie moze
    > byc za ciepla. BTW liczyles ta przewage II taryfy nad gazem?

    Tak liczyłem.
    Ciepła woda nie rozpuszcza białek, co przeszkadza zarówno w praniu, jak i w
    zmywaniu.
    Nie ma najmniejszego sensu płukać w ciepłej wodzie.

    Tak na szybko i niedokładnie licząc:
    Program Eco, to 2 płukania w zimnej, jedno w gorącej i mycie w gorącej. Do
    każdego idzie ok 5 litrów wody. Podając zimną musimy ogrzać 10 litrów do
    50-70 stopni. Podając ciepłą niepotrzebnie grzejemy 20 litrów.
    Różnica energii prądu i gazu to ok 30% bez uwzględnienia strat i
    wielokrotnie droższych kosztów inwestycyjnych przy gazie. Mi się nie opłaca.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/