    From: "Yozwig" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Moc kolektora dzis w godzinach 15-16
    Date: Fri, 10 Jun 2011 13:19:37 +0200

    news:isstgc$fuc$1@inews.gazeta.pl...
    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:isst4t$416$1@news.onet.pl...
    > Tu chciałem bardzo nieśmiało napomknąć, że po 10 latach
    > remont odtworzeniowy samoróby może wynosić już tylko
    > pół tysiąca, czego nie można powiedzieć o remoncie
    > odtworzeniowym solarów fabrycznych gdy już "czas na
    > nie przyjdzie".

    >a własnie, nie wiem czy pisałeś -czyściłes te kaloryfery i zabezpieczałeś
    >przed rdzewieniam jakos? bo mam takie same, jedna rdza w srodku,
    >mysle ze te moje nie przeżyłyby 2 lat.

    Ja mam trochę z górki bo zajmuję się (zajmowałem w zasadzie)
    piaskowaniem. Ale z zewnątrz wypiaskowałem tylko jeden
    kaloryfer z 6-ciu i stwierdziłem, że to nie ma sensu. Ich fabryczna
    farba jest lepsza niż ta którą ja położę więc następne czyściłem
    już tylko tam gdzie trzeba kątówką ze szczotką drucianą.

    W środku kaloryfery wykwasiłem Fosolem. Kupiłem sobie
    na allegro 10 litrów :P. Od znajomego dostałem pompkę od
    akwarium 25W, króćce (1/2``> wąż14) i tak musiałem kupić
    więc wykwasiło się to zgrabnie w cyrkulacji. Z niektórych
    naprawdę szło błoto sakramenckie a z innych piana (kamień?)
    że nożem można było krajać.

    Fosol trochę pasywuje powierzchnię a ja mam wodę w stałym
    obiegu, więc gruuube lata nic kaloryferom nie grozi. Poza tym
    zauważyłem że współczesne dwupanelowe nówki są niewiele
    droższe niż złom, więc za pare lat może one będą dostepne
    na złomie? :P

    --
    Jozwig