  • Data: 2019-08-01 09:15:59
    Temat: Re: "Mój prąd" - nowe dofinansowanie na panele
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31.07.2019 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:

    > Oczywiście że są bufory. Elektrownie szczytowo-pompowe i gazówki.

    Te elementy, czyli magazyny energii (s-p) i szybko startujące
    źródła (g) nie działają w systemie jako bufor. Nie przyjmą
    automagicznie żadnej nadwyżki, jak akumulator w samochodzie
    czy bufor wodny w instalacji c.o., kiedy zapotrzebowanie nagle
    spadnie ani jej automatycznie nie dostarczą, kiedy wzrośnie.

    Jasne, włączając bloki gazowe czy elektrownie s-p można
    bilansować moc (w końcu po to są!)- ale to nie bufor.

    > A nawet jakieś magazyny energii zaczynają się u nas pojawiać.
    > Nie muszą starczać na długo, ot tyle żeby duży klamot węglowy
    > trochę mocy wygasił albo mocniej odpalił.

    I takowe magazyny energii, ze stosowną automatyką,
    owszem, mogłyby działać jako bufor.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.