    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Moja woda
    Date: Fri, 10 Jul 2020 21:38:52 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > To nie dotacja powinna decydować o tym, że coś jest opłacalne, tylko
    > wolny rynek. Dotacja jest ew. premią za dobre sprawowanie obywatela.

    Kluczowa jest odpowiedź na pytanie, *komu* ma się opłacać. Ktoś może
    uznać, że najbardziej opłacalne dla niego jest ogrzewanie domu przez
    spalanie starych kaloszy, których zapas na całą zimę szwagier mu za
    półlitry załatwił. Mnie może się opłacać zrzucenie się na dotację dla
    niego, by praktyk swoich poniechał i zainstalował lepszy system do
    grzania chaty. Jasne, że można do tego podejść inaczej, choćby dając
    dwa tygodnie na kupienie z funduszy własnych kotła gazowego czy czegoś
    podobnego. Tyle że takie podejście nie zawsze jest skuteczne. Prawie
    nigdy nie jest.

    --
    Jarek