  • Data: 2014-09-30 16:01:24
    Temat: Re: Myszy
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.09.2014, 16:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Zainwestuj w drugiego kota. Albo lepiej kotkę.

    Dokładnie jak piszesz - kocury z natury jak więksi braci z grzywami z
    afryki są leniwi to samice polują i przynoszą im żywność. Zresztą jak
    wszyscy faceci lubią mieć podane.

    Do zaobserwowania w naturze często kotki przynoszą zdobycz do domu dla
    swojego ,,PANA", a jak mają młode to im noszą coś do przekąszenia i
    zabawy. Tak mają zakodowane one mają za zadanie karmić nie tylko siebie
    ale i swojego kocura i dzieci. Jeżeli kocur nie znajdzie kotki, która mu
    usługuje to z musu lub dla zabawy poluje sam.

    A teraz mój przykład.
    Wprowadziłem się do domu i zimą okazało się, że myszy w garażu włażą mi
    do silnika, tam czyniąc szkody. W całym garażu porozkładałem trutki.
    Codziennie wszystko było dokładnie wyjedzone. Trwało to kilka miesięcy -
    miałem wrażenie, że karmię myszy z całej okolicy. Dopiero po
    przyprowadzeniu kotki ta rozprawiła się z tymi gryzoniami. Przez jakiś
    czas garaż był ulubionym miejscem kota. Jak tylko otworzyłem bramę
    garażową od razu moja kotka tam biegła. Co ciekawe potrafiła nawet wejść
    na podbitkę - nawet nie mam pojęcia jak, teoretycznie nie powinna się
    tam przecisnąć.

    Do tej pory na garażowym stryszku mam dwie miseczki z trutką ale cały
    czas pełne. Kot garaż odwiedza tylko od czasu do czasu, a teraz obrabia
    drewutnię sąsiada.

    Do domu myszy mi nie włażą, na początku kiedy nie było jeszcze podbitki
    szły po ścianie na strych, ale tam wyłapałem tradycyjnie na łapki.

    Kot dla mnie jest skuteczny nie mam myszy ani w domu, ani w garażu, a że
    kot śpi w drewutni to i tam ich nie ma.

    Szkoda, że nie łapie kretów

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ