    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG - Jednak eldorado
    Date: Fri, 12 Jun 2015 10:13:16 +0200

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Seremet jest Prokuratorem Generalnym który gdyby został do końca swojej
    > kadencji to nominację na kolejną kadencje podpisuje Duda.
    > Jestem ciekaw czy Belka szef NBP zrezygnuje wcześniej????

    Dziennikarze go co chwilę pytają i na razie się opiera.

    > Czy ja wiem czy jest tak dobrze ????
    > Moja żona pracuje w Krakowie w SSC/BPO czyli zachodnich korporacjach.
    > I faktycznie u niej w pracy nikt nie zarabia mniej niż 5 tys brutto
    > ale ten sektor w Krakowie to ok 30 tys. ludzi.
    > Na milionowe miasto to trochę mało.
    > Z drugiej strony już się słyszy że Rumunia tańsza
    > i wielkie koncerny tam będą przenosić produkcje.

    To raczej dobrze czy słyszałeś o jakiejś produkcji w Szwajcarii? Produkując
    AGD czy samochody nigdy nie dogonimy zachodu. Musimy stawiać na nowoczesne
    technologie i rozrywkę. Dla przykłady Wiedźmin 3 - nowa gra polskiego studia
    CDP w ciągu pierwszego dnia sprzedaży (i przedsprzedaży) zarobiła na świecie
    tyle że zwróciły się trzyletnie wydatki na jej produkcję.

    > Z trzeciej :
    > https://futrzak.wordpress.com/2015/06/09/ubostwo-w-p
    olsce-cd/

    Czytałem cały raport GUS

    > Z czwartej:
    > Ile to milinów ludzi już wyjechało z Polski?

    > Z piątej:
    > Ergi znasz kogoś kto jest Dużą Rodziną czyli dzieci >3?

    Z mojego pokolenia nie znam rodziny z więcej niż trojgiem dzieci.

    Natomiast bardzo dużo z trojgiem - i to jest właśnie tzw. Duża Rodzina w
    rozumieniu tych różnych programów zniżkowych. Sam mam trójkę dzieci i
    oczywiście kartę (i zniżki) dużej rodziny posiadamy.

    > I zarobki mają na poziomie średniej albo wyżej?

    W zasadzie prawie wszyscy którzy chcą (oboje pracują) to zarabiają powyżej
    średniej. My zarabiamy gdzieś w okolicach ale to z wyboru - moja żona czasem
    pracuje na pół etatu a czasem wcale. A czasem znowu ja pracuję na pół
    etatu - po prostu wolimy więcej czasu spędzać z dziećmi więc pracujemy tylko
    tyle aby wystarczyło na pokrycie naszych wydatków i spłatę raty kredytu.
    Gdybyśmy oboje pracowali na cały etat to na pewno zarabialibyśmy powyżej
    średniej.

    Napisałem prawie wszyscy bo mam też rodzinę na Podkarpaciu i w Małopolsce i
    tam już jest gorzej w małych wioskach bywa że oboje pracują a i tak się nie
    przelewa - ot tyle by ledwo starczyło na postawienie domu i jakiś 10 letni
    samochód.

    > z szóstej:
    > Kiedyś mieliśmy być drugą Japonią.
    > Mi wystarczy Korea.
    > Podaj Polską firmę która robi bardziej skomplikowane życie.
    > Bo ja z Korei to LG Samsung Hyundai Kia Daewoo (istnieje jeszcze)
    > A Polskie?

    Korea rozwija się od 40-50 lat a Polska od 20-25. Jeszcze 20 lat temu LG
    (dawniej GoldStar) czy Samsung to były synonimy tandety i nie mogły się
    porównywać z Sony czy Philipsem.

    > I ostatnie 3 mln ludzi zagłosowało na Kukiza
    > + 2 mln ludzi wyjechało z Polski
    > Ale najważniejsze że wskaźniki ida do góry:)

    Gorzej jakby ludzie wyjeżdżali a wskaźniki leciały w dół. Skoro rosną to
    będą mieli dokąd wrócić.

    Pozdrawiam
    Ergie