  • Data: 2010-03-14 21:26:23
    Temat: Re: Na co kłaść płytki w łazience, garażu itd?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bartek <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Na co powinno się kłaść płytki np. w łazience?
    > Narazie mam gołe ściany (cegły).
    > Tynkować? ale po co
    > Regipsy? ale po co skoro ściana jest równa.

    A jest równa?
    Bo jeśli jest NAPRAWDĘ równa, jeśli przyłożysz do niej długą,
    dwumetrową łatę i masz między nią a ścianą najwyżej kilka mm na
    całej długości, to tynkowanie pod płytki faktycznie nie ma sensu i
    moi tynkarze twierdzą, że przy ścianach stawianych przez dobrych
    fachowców z cienkowarstwowo klejonego Ytonga czy silikatu,
    faktycznie często łazienek nie tynkują wcale.
    Jeśli jednak ściana jest normalną ścianą stawianą z czerwonej
    ceramiki lub "suporka" przez normalnych budowlańców, to szpary pod
    tą łatą mogą mieć i centymetr i dwa centymetry, a jak partacze
    stawiali to czasem i po kilka, wtedy wcześniejsze otynkowanie ściany
    "na ostro" jest zwyczajnie tańsze i pewniejsze niż nadrabianie tej
    grubości klejem do płytek.

    > Poza tym zawsze
    > zastanawiało mnie coś takiego: przecież płyta KG jest raczej
    > delikatna, krucha itd., wiec jak cała ściana płytek się na tym
    > trzyma?

    Zastanów się, w jakich sytuacjach taka płyta jest krucha i
    delikatna, a jakie obciążenie dla niej stanowią te płytki. One
    przeciez nie podskakują sobie po tej płycie, waląc w nią kantami,
    tylk stanowią statyczne obciążenie, jedynie przez płytę przenoszone.
    A tu akurat taka płyta potrafi utrzymać zadziwiająco dużo.

    J.