  • Data: 2012-01-29 18:06:50
    Temat: Re: Na zewn?trz -16stC, kominek grzeje i potwierdzi3o sie...
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yżytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.v8ugspdu1cvm6g@lap...

    >No tak to tłumaczy dlaczego masz takl dużą różnicę temp pomiędzy pokojami.

    No oczywiście.

    >Bo ma dobry komin, ja też tak mam, palę na zamkniętym kominku bo taki mam
    >cug
    >w kominie a nie mam szybra. Komin mam zrobiony z kamionki zaizolowanej 5cm
    >wełną i obmurowany cegłą. Bardzo szybko sie nagrzewa i pioruńsko ciągnie.

    Mam identyczny komin jak sąsiada, z tego samego materiału, ten sam przekrój
    20x20 oraz taka sama wysokosć.
    Sąsiad ma po prostu inny wkład i dolot powietrza z zewnątrz ma w nim
    widocznie bardziej otwarty.
    Tak wogóle się zastanawiam jak to jest że dolot powietrza u mnie do kominka
    to jest rura fi100mm przy czym w środku kominka pod rusztem
    wywiercone jest raptem bodaj 5 dziurek fi 15mm. Choćbym nie wiem jak
    zwiększał przekrój rury dolotowej to i tak pod rusztem na wlocie jest
    dławione.
    Widać tak ma być i to jest nawet z rezerwą bo na mój gust i tak ciągnie za
    dużo.

    >To musisz zrobić jakieś rozprowadzenie bo to bardzo niezdrowe jest takie
    >gorące powietrze a i duża różnica temp.
    Najprawdopodbnie skończy się tym że założę wentylator w kratce pod wkładem
    żeby wymusić większy obieg powietrza wokół wkładu co spowoduje lepszę
    cyrkulację w pomieszczeniach. Wentylator będzie załączany powyżej jakiejś
    temperatury żeby nie musiał chodzić nonstop.

    Marek