  • Data: 2012-01-29 18:57:12
    Temat: Re: Na zewnątrz -16stC, kominek grzeje i potwierdziło się...
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > No właśnie. Ja mam jeszcze w sumie mokre drewno bo ścięte było w wakacje. Ale
    > co dzień wnoszę po kilka polan do domu i zanim trafi do kominka to choć
    > trochę dosusza się leżąc pod kominkiem. Zauważyłem że takie podsuszone
    > zostawia mniej sadzy.

    Obawiam się, że to autosugestia :) Drewno jest suche po 2-3 latach dopiero.
    Soki z niego tak szybko nie wychodzą niestety. Przez parę dni, leżąc w salonie,
    to się może pozbyć co najwyżej wody po godzinnym deszczu.

    > A jaki ty masz kominek? Ja mam bez płaszczy i jakiś rozprowadzeń i w tym samym
    > miejscu mam 100-120stC.
    > Można by tam kiełbaski smażyć :) gdyby olej nie kapał :)

    Jeśli sobie zażyczę, to będzie i 100 stopni. Powyżej to nie wiem, bo mój
    sterownik pokazuje temperatury do 99 stopni, potem wyświetla HI. Wkład to supra
    temporis 2D z doskonałą regulacją dopływu powietrza. Jest praktycznie szczelny,
    zamykając dopływ powietrza mogę go ugasić w kilkadziesiąt sekund. Gdy otworzę
    tylko dolny dopływ powietrza, po chwili w środku jest jak piecu hutniczym. Gdy
    go zamknę i puszczę tylko powietrze z góry, to po 24 godzinach w środku jest
    jeszcze żar. Nie ma szybra, płaszcza, jest deflektor z blachy. Wkład ma nóżki i
    obudowę, w której u góry są 4 otwory 150mm na rury spiro. Jeden jest zajęty
    przez rurę, która idzie na strych do turbiny BAN-AN3 i dalej na pomieszczenia na
    poddaszu.
    Obudowa to 8cm wełny (w tym 3cm firerock), profile i płyty gk, od dołu
    doprowadzone jest powietrze rurą 150. Czerpnia jest od zachodu.
    Wkład jest fantastyczny, ale wymaga bardzo suchego drewna. U szwagra
    postawiliśmy identyczny kominek w grudniu i pali się w nim zupełnie inaczej,
    właśnie przez mokre drewno (kupione zeszłej zimy).

    --
    Bartek