eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
  • Data: 2010-12-31 08:41:52
    Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:8fc5d69c-7a11-4d25-8007-61d56f422795@c2g2000yqc
    .googlegroups.com...

    > W moim domu ok 4 tys kWh w ciagu roku. Dane pakietu szybowego
    > dokladnie wprowadzilem - a ja mam trzy szyby, a nie dwie :) Jezeli
    > uwazasz, ze ciepelko nie wpada to wystarczy polozyc gola reke na kilka
    > chwil w promieniach padajacych przez szybe - wyraznie czuc cieplo.
    > Albo zwykly termometr polozyc w sloncu (za szyba).

    Wcale nie napisalem ze nie wpada.
    Wpada owszem ale 5m2 solarów w ogrodzie ma wyzszy uzysk niz 20-30m2 jakis
    tam szyb z bialymi firankami.
    Kiedys to liczylem.
    A jak tylko to slonce zajdzie to te same okna dzialaja w druga strone na
    korzysc strat. Czy to policzyles w bilansie, czy wyszlo ci tylko w jedna
    strone 4tys kWh? Zapewne liczyles tak jak ja ilosc energii na 1m2 ale solar
    ma absorber jak idealna czern a wnetrze pomieszczenia to zupelnie co innego.

    Marek