eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "PioPio" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Date: Sat, 25 Dec 2010 12:00:29 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <if4mct$3ls$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4d149a92$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <if4jr3$oq3$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1293278429 3772 172.20.26.245 (25 Dec 2010 12:00:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Dec 2010 12:00:29 +0000 (UTC)
    X-User: edelle
    X-Forwarded-For: 78.8.123.85
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:413777
    [ ukryj nagłówki ]


    > Solary jak i elektrownie wiatrowe w PL to bezsensowna inwestycja ..

    > Sa kraje w którym jest dużo więcej słonecznych dni , jest cieplej i tam
    > solary sprawdzają się znakomicie (Egipt,Tunezja i itd ...). Tam niemalże na
    > każdym domu są solary lub "nagrzewnice" ciepłej wody zlokalizowane na dachu
    > ....
    >
    > Ale w PL nie ten klimat. oczywiście można zainstalować ale sens montażu i
    > "wydajność" stoją pod znakiem pytania sensu i "zysku" ...

    Trochę wypacza sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia wszelkiego rodzaju
    dotacje, dopłaty itp. Bez tego pewnie tego rodzaju inwestycje raczej nie
    powstawałyby w naszym klimacie. W Szwecji czy Finlandii też pewnie nie ma to
    sensu a montują tam całkiem sporo solarów.


    > Dlatego coś co gdzieś się sprawdza wcale nie oznacza że u nas się sprawdzi.
    > Ja rozumie że jest silny nacisk marketingowców i handlowców bo to są drogie
    > urządzenia i trzeba szukać klientów ...
    > A klienta nie można za mocno uświadomić bo nie kupi ...
    >
    > I to samo jest z "cudownymi" wynalazkami jak pompy ciepła , wentylacja
    > mechaniczna i itd ...
    >
    > O wielu wadach handlowcy nie wspominają a podają jedynie same zalety i do
    > tego nie do końca prawdziwe ...

    No na tym w końcu polega marketing. Przecież chyba jakbyś usłyszał reklamę
    jogurtu, który w zasadzie nic nie robi i tylko próbujemy wyciągnąć od ciebie
    kaskę za to, że napiszemy na nim, że zawiera kultury bakterii, których w
    rzeczywistości tam nie ma, to pewnie takiego produktu byś nie kupił.
    Wychodząc z takiego założenia, że każdy produkt jest w pewnej mierze oparty na
    marketingu pełnym zakłamania i fałszu pewnie byśmy bardzo szybko się cofnęli
    do epoki sprzed wynalezienia ognia ( w sumie ogień to też taka marketingowa
    papka dla biednych przecież da się spokojnie przeżyć bez ognia).
    Taki jest niestety koszt życie w naszej cywilizacji i musimy się z tym pewnie
    pogodzić i próbować odsiać ziarno od plew.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1