eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-25 12:24:56
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Trochę wypacza sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia wszelkiego rodzaju
    >dotacje, dopłaty itp. Bez tego pewnie tego rodzaju inwestycje raczej nie
    >powstawałyby w naszym klimacie. W Szwecji czy Finlandii też pewnie nie ma
    >sensu a montują tam całkiem sporo solarów.

    Bo teraz "trendy" jest ekologia ...

    Tyle że "koszty" tej ekologii ponosi każdy (podatki i itd) i ta moda na
    "eko" nie ma w większości nic wspólnego z ekologią.

    W PL większość prądu powstaje z ... węgla ...
    Więc nawet taki ktoś kto ma źródło ekologiczne (ogrzewa dom prądem.pompą
    ciepła) i tak powoduje degradację środowiska (prąd jest wytwarzany z wegla)
    ;)

    Dopłaty do "solarów" do zwykłe "oszustwo" stworzone przez banki ...
    Aby "kupić" solary i skorzystać z dopłaty musisz wziąć kredyt na te solary i
    to w "niektórych" bankach i na odpowiednią ilośc rat. Dodatkowo są różne
    dodatkowe opłaty i wychodzi że większość "dopłaty" zjedzą odsetki i
    dodatkowe opłaty a zarobi na tym jedynie bank ...

    W naszym kochanym kraju Państwo zabiło ekologię ...

    W normalnych krajach ludzie ogrzewają domu prądem lub gazem.

    Niestety u nas najpierw państwo promowało "ekologię" (olej opałowy) , ale
    szybko z tego się wycofało ...

    Dzięki temu mamy to co mamy. Większośc pali albo drewnem , albo węglem bo
    mimo że nie jest to komfortowe i posiada dużo wad , daje najniższy z
    możliwych koszt wytworzenia 1GJ ciepła ..

    Ja bym chciał oczywiście ogrzewać dom prądem lub gazem ziemnym. Zupełny
    komfort , czystośc i itd , ale koszty , koszty , koszty ...

    A solary , pompy ciepła w naszym klimacie traktuje jako "gadżety" , które
    może i fajnie wyglądają , są fajne , ale nie mają zbytniego sensu
    ekonomicznego (koszt budowy i kosztów dalszej eksploatacji (zużycie,
    dodatkowe koszty utrzymania).