eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-27 13:01:37
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:4d188419$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 8-9 lat nadal się opłaca. Wierz mi że te urządzenia mają znacznie dłuższy

    To już zależy od Twojego alternatywnego kosztu kapitału. Mój jest droższy i
    oczekuję szybszego zwrotu. Jak rentowność solarów wzrośnie powyżej WIG20, to
    się zastanowię.

    > czas życia. To jest prosta konstrukcja jak budowa cepa. Tam nie ma się co
    > zepsuć i po 20 latach nadal działa poprawnie. Szwagier ma 30 letni kocioł
    > Vaillant. Co przyjdzie instalator na kontrolę to chce mu wcisnąć nowszy.
    > Po

    Niestety okazuje się, że próżniowe pękają od lodu itp. Praktyka jebiot
    teoriu.

    > Kocioł jest dużo bardziej skomplikowanym urządzeniem niż kolektor którego
    > konstrukcja niewiele odbiega od pomalowanego na czarno grzejnika za szybą
    > w skrzynce wystawionego na słońce. Nadal po 30 latach ma się dobrze.

    Terma za 600 zł. Wymieniasz grzałkę za 120, anodę za stówkę. I tyle. Nie ma
    co się zepsuć. Alternatywnie czekasz aż się zużyje i po 10 latach kupujesz
    nowy.

    > No właśnie! Każdy dla siebie wedle tego co ma a co może mieć lub co
    > najważniejsze co chce mieć!
    > JW na siłę uparcie twierdzi że w żadnym przypadku się nie opłaca i jeszcze
    > na dowód tego podaje mocno zfermentowane linki.

    Nie kłam.
    Nigdy nie twierdziłem że się w żadnym wypadku nie opłaca!!!
    Zawsze pisałem, że opłaca się przy dużym zużyciu jakie jest w hotelach i
    instytucjach itp.

    Ja też.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/