eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsiRe: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Date: Tue, 28 Dec 2010 13:41:36 +0100

    news:4d19d317$0$2447$65785112@news.neostrada.pl...

    > Taka instalacja to prośba o kłopoty.
    > W razie zaniku prądu przy dużym nasłonecznieniu nastąpi zniszczenie
    > instalacji. Więc musimy dołożyć 1000 zł na UPS sinus i nowe akumulatory za
    > 100 zł co 3 lata.

    Eee tam opowiadasz znowu zasłyszane brednie. Jakie zaś zniszczenie? Słyszał
    ty o naczyniach wzbiorczych, zaworach temperaturze stagnacji?
    Najwyżej zadziała 25litrowy zbiornik wyrównawczy jaki mam a jak dalej bedzie
    wzrost to wywali nadmiar glikolu przez zawór nadmiarowy.
    W mojej instalacji mam UPS Elektroman który został kupiony za 20zł na
    allegro. UPS ma prostokąt na wyjściu i bywało nieraz że i 5-6 godzin
    zasilany z niego sterownik oraz pompa nic sobie z tego prostokąta nie
    robiły. Sa po prostu pompy które działają i takie które nie działają przy
    prostokącie.
    Wbudowane ma dwa akumulatory żelowe 12V 7,2Ah i utrzymuje całośc przez ponad
    6 godzin więc nie ma szans aby nawet w najdłuższy dzień zagotowało.
    Kiedyś wcześniej miałem Smart UPS z pełnym sinusem ale ma gorszą sprawność i
    większy pobór prądu na podtrzymaniu dlatego został wymieniony na tego
    Elektromana.
    Ten sam UPS w zimie podtrzymuje dodatkowo kocioł gazowy.

    > Nie uwzględniłeś też komplikacji układu. Każdy skomplikowany układ ma to
    > do siebie, że jeżeli jest tani to się psuje, wymaga nadzoru lub też nie
    > psuje się, ani nie trzeba go pilnować, ale jest drogi.

    Że co? Coś co przypomina przykryty panel grzejnikowy pod szybą, zbiornik i
    pompę.
    To są dla ciebie rzeczy skomplikowane?

    > Za dużo śniegu na dachu i konieczność odśnieżenia dachu - ryzyko
    > uszkodzenia kolektorów. Zanik prądu w upał - ryzyko przegrzania. Co kilka
    > lat jest ryzyko dużego gradobicia.

    No wymyślaj wymyślaj. Przecież nie było o tym żadnej dyskusji albo nikt nie
    zdążył tego przeczytać i odpowiednio skomentować.
    Nie masz wrażenia że zatoczyłeś kółko w poruszanych przez siebie pseudo
    problemach ?

    > Tanie kolektory to zabawka dla majsterkowiczów, którzy lubią mieć później
    > przy nich zajęcie. Pozostali muszą wydać >10 000 tys. Ceny kompletnych
    > instalacji z montażem i gwarancją nieprzypadkowo nie zaczynają się od 3000
    > zł, ale od 10 000.

    Co? Kompletna bzdura jakaś kolejna. O jakim późniejszym zajęciu bredzisz?
    Zestaw to nie coś co kupujesz zrolowane jak dywan i po rozwinięciu już
    działa. Czy to zestaw czy indywidualnie zakupione elementy wymagają tych
    samych prac montazowych.
    Różnica jeśli już jakas poważniejsza bywa, to taka że u mnie grupa pompowa
    skręcona jest ze zwykłych kształtek mosiężnych, dobranych samodzielnie wedle
    potrzeb, z pompy i rotametra też dobranego według moich potrzeb. Możesz
    zamiast tego wydać 1000zł więcej i kupić gotowca czyli coś co pod jedną
    skorupą styropianową zawiera taką samą pompę, rotametr, zawór ciśnieniowey i
    czasem jakiś odpowietrznik i taki to gotowiec podłączasz do instalacji.

    Marek