    From: "Tomek" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nieszczelność instalacji CO - jak usunąć?
    Date: Fri, 7 May 2010 08:26:50 +0200

    > dmuchawa. W wyniku czego zagotowała się woda. Nagrzały się rury, stopił
    > się zawór różnicowy, zawory kulowe, odpowietrzniki zapchały się plastikiem
    > z innych elementów, wzrosło ciśnienie i luty puściły. Układ się
    > rozszczelnił w kilku miejscach i nadmiar ciśnienia uszedł do atmosfery.
    > Pisze o tym, ponieważ na tym przykładzie widać, co jest w takim układzie
    > najsłabsze. Wynika z tego że rury miedziane i ich lutowanie. Piec wszakże
    > ma blachę klika mm grubą i jest spawany. Tak więc ciśnienie wpierw
    > rozerwie rury miedziane niż piec. To moje spostrzeżenie.

    miales chlopie szczescie jak nie wiem co. Jakby walnal kociol to nie wiadomo
    czy mialbys jeszcze gdzie mieszkac. Z tego co piszesz, to temperatura
    wzrosla na tyle, ze luty puscily. Raczej z powodu temperatury a nie
    cisnienia (masz uklad otwarty wiec skad cisnienie?). Gdyby to byl uklad
    zamkniety, bez zadnych zabezpieczen, luty by nie zdazyly puscic przed
    eksplozja.
    Niestety jest tak, ze kociol jest malo odporny na wzrost cisnienia ze
    wzgledu na konstrukcje. Co z tego, ze gruba, spawana blacha, jesli
    powierzchnia tej blachy jest spora i sily dzialajace na takie spawy sa
    ogromne. Do tego dojdzie jeszcze fakt, ze kociol ma juz swoje lata, korozja
    go troche nadgryzla i wybuch gotowy.

    --
    Tomek