    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 20 Jun 2023 10:18:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Nieznana dotad wada posiadania paneli na dacho
    From: M M <m...@g...com>

    wtorek, 20 czerwca 2023 o 15:34:14 UTC+2 a a napisał(a):
    > Znajomy instalował takie systemy automatycznego gaszenia ze zraszaczami dużych
    galeriach handlowych,
    > a w piwnicy duży zbiornik na wodę, pompy.
    A jak zabraknie prądu do pomp (albo wezwani strażacy wyłączą, bo standardowo to
    robią)?
    To nie powinno być pod własnym ciśnieniem? Np. woda z rozpuszczonym CO2 dodatkowo
    wspomagającym gaszenie.

    > Kto ma kasę i nowy dom, ten nie instaluje solarów na dachu, bo dom ma duża wartość
    a solary to ryzyko pożaru przez całe życie i ryzyko zatrucia dymem, zaczadzenia i
    utraty zdrowia i życia.
    W ogóle całe życie grozi śmiercią lub kalectwem. Stres z powodu wysokich rachunków
    za energię też nie jest zdrowy. Tak źle i tak niedobrze ;)

    > Za polu, za domem, solary też niebezpieczne bo za 5 lat kable zaczną pękać od UV
    Dobre kable wytrzymują znacznie dłużej, w dużej części schowane pod panelami tego UV
    dostają niewiele.

    > i dotknięcie grozi porażeniem, a wypada kilka raz w roku zmyć szklo z brudów, pyłów
    i piasku
    W naszych warunkach deszcz zmywa dość skutecznie.
    Falownik mam podłączony do sieci przez wyłącznik różnicowo-prądowy typu B - nie tani
    (kilkaset PLN), ale wykrywa też upływ prądu stałego.
    Strach wsiadać do trolejbusu w Gdyni, jak oni to robią że jest nieuziemiony (na
    kołach), zasilany 600V DC ale jakoś nikt się nie boi że będzie jakieś przebicie i
    wsiadający pasażer zamknie obwód do ziemi.