  • Data: 2013-03-30 20:58:59
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Sat, 30 Mar 2013 20:40:43 +0100 osobnik zwany M. napisał:

    > Dobra. Niech będzie. Podam odpowiedź, ale nie będzie prosta :-)
    >
    > Najpierw kilka faktów
    >
    > 1. Emisje CO2 są bezpośrednio związane ze zużyciem przez ludzkość
    > energii, a zużycie energii w skali globu rośnie wykładniczo. Funkcja
    > wykładnicza to takie coś, co rośnie coraz szybciej: 1,2,4,8, 16.
    > Ludzkość podwaja zużycie energii AFAIR co ok. 30 lat.

    "W roku 2007 nasza cywilizacja wyemitowała 36 mld ton CO2 (w tym 31 Gt
    pochodziło z paliw kopalnych i produkcji cementu)," czyli 5Gt (14%) nie
    pochodzi z produkcji energii i cementu. Do tego produkcja cementu również
    nie jest produkcją energii. a więc bardzo duża część emisji CO2 nie
    pochodzi z produkcji energii.

    > 2. Jest coś, co fachowcy nazywają cyklem obiegu węgla w przyrodzie.
    > Emisje i pochłanianie naturalne są ogromne. Jednak były w przeszłości w
    > stałej równowadze. Do tej równowagi ludzkość dokłada swoje zaburzając tę
    > równowagę i zwiększając koncentrację CO2.

    zgodnie z wykresem opisującym emisje CO2 efekt powinien wystąpić
    najpóźniej w 1950. Później nie ma żadnej gwałtownej przyczyny zmiany

    > 3. W drugiej połowie XX wieku wzrost CO2 w atmosferze raptownie
    > przyspieszył. Tutaj masz obrazki z poziomem CO2.
    > http://doskonaleszare.blox.pl/2009/03/Przemyslowe-em
    isje-CO2.html

    "mechanizm odpowiedzialny za obserwowany wzrost nie tylko pojawił się
    dopiero 200 lat temu" czyli nie w drugiej połowie XXw a na początku wieku
    XIX. czyli nie ma to nic wspólnego z rozjechaniem się korelacji w 1970

    > 4. Po zmianie stężenia CO2 potrzeba trochę czasu aby osiągnięty został
    > nowy stan równowagi, to reakcja na zmianę CO2 nie jest natychmiastowa
    > (każdy, kto rozgrzewał zimny dom wie, że trochę to trwa).

    czyli zgodnie z tym co napisałeś i zacytowanym przeze mnie fragmentem
    artykułu mechanizm musiałby zacząć działać na długo przed początkiem
    XIXw. Czyli przed rozpoczęciem ery uprzemysłowienia. Znowu brak związku.

    > Biorąc to pod wpływ CO2 w drugiej połowie XXw. był na tyle istotny, że
    > przeważył zmiany aktywności słonecznej. Po prostu został osiągnięty
    > punkt, w którym efekt od CO2 był większy niż różnica aktywności
    > słonecznej.

    w podanych przez Ciebie danych nie ma niczego co uzasadniałoby gwałtowną
    zmianę w 1970.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?