  • Data: 2013-04-17 22:14:25
    Temat: Re: No i jak tam u Was wyglada ocieplenie klimatu?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:516ee8d6$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na tym wykresie?
    > http://berkeleyearth.org/pdf/decadal-comparison.pdf
    >
    > Ja tam nie widzę, jak miałbyś niby przeprowadzić prostą równoległą do osi
    > czasu aby zmieścić się w szarym polu od 1750 do 2000.
    >
    > Gratuluję poczucia humoru :-)

    Wez najwyzszy pik z roku jakos 1770, latwo go odnalezc, bo styka sie z ramka
    opisu wykresu. Kiedy poprowadzisz prosta rownolegla osi czasu do roku 2000,
    to okaze sie, ze w 2000 temp. byla nizsza. Jezeli do tego dodamy zaludnienie
    w tamtym okresie - czterech chlopa na dziesiec hektarow w najbardziej
    zaludnionym rejonie swiata i rozwoj technologiczny w porownaniu do poczatku
    21 wieku, to komu zyczysz poczucia humoru? Nawet gdyby trzymac sie sredniej
    z tamtego okresu, to czemu zrownala sie dopiero w pierwszej cwiartce 20
    wieku? Co bylo w roku ok. 1815? Czemu czerwona linia opada od roku 1855?
    Statystycznie ludzi przeciez przybywalo, wegla tez spalali coraz wiecej. To
    ma byc ten jednostajny wzrostowy trend?

    Pozdro.. TK