    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: No i konflikt z wykonawcą
    Date: Wed, 15 Jul 2009 02:18:24 -0700 (PDT)

    wiadomościnews:h3ihjk$e80$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > według takiej technologii, która jest powszechnie stosowana. Oczywiście jak
    > pan chce to panu zrobię tak jak pan sobie życzy, ale wtedy moja praca będzie
    > 3 razy droższa i nie sądzę, aby było pana stać, bo chciał pan przecież jak
    > najtaniej". Jeżeli panu nie odpowiada cena lub ta technologia, którą robię
    > to żegnam, bo kilku innych normalnych klientów czeka na moją pracę i na tę
    > technologię (tu jeszcze małe wyjaśnienie, gościowi się zamarzyło żeby całą
    > instalację CO lutować twardym lutem (mosiądź) zamiast lutem miękkim (cyną).

    Ciekawe podejście do klienta... Popatrz - przy ocieplaniu murów jest
    uznana za prawidłową tylko jedna metoda, czyli klejenie "na ramkę",
    "robienie L-ek w rogach okna", "dodatkowa siatka w rogach" i
    "wtapianie siatki". Wiadome jest, z kolei, że (prawie) wszyscy
    wykonawcy robią inaczej (klejenie "na placki", zacieranie siatki i bez
    wzmocnień w rogach) No i teraz słyszysz od wykonawcy taki tekst jaki
    Ty sprzedałeś klientowi... Uważasz że to OK?
    ;-)

    Ja przy zawieraniu umowy z "ociepleniowcami" nie wdawałem się w
    szczegóły, tylko powiedziałem że ma być zgodnie z normą i zaleceniami
    producentów. I jak zaczęli kleić na placki to też musieli wszystko
    zrywać i nie było opcji że coś muszę dopłacić. A i owszem próbowali mi
    wmówić nawet to że lepiej jak jest na placki bo ściana nie jest wtedy
    mokra... albo że "wszyscy tak robią" oraz że "zawsze tak robiliśmy".
    No ale stanęło na moim (no bo miało być robione w/g zaleceń
    producentów). Teraz kleją ładnie na ramki (bo powiedziałem że losowo
    wybiorę sobie bloczek i jeżeli po odkrywce będą "placki" to zrywamy
    całość. Przy okazji robią L-ki itp... aż miło.
    ;-)

    Nie znam się na instalacjach - ale czy Twój przypadek to nie jest z
    gatunku jest żle (niezgodnie ze sztuką) ale "zawsze tak robiliśmy"?
    Bo jeżeli tak to nic Twoja przemowa by w moim przypadku nie dała...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.