  • Data: 2009-07-15 10:26:55
    Temat: Re: No i konflikt z wykonawcą
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzemo wrote:

    > Tak mówią normy czy po prostu "się nie spawa na twardo"?
    > Wybacz ale użyłeś sformułowania nadużywanego powszechnie w budowlance
    > przez "fahofcuf", przez co kompletnie nie jestem w stanie stwierdzić
    > czy mówisz poważnie czy żartujesz..
    > ;-)
    >

    > Czy spawanie na twardo to jest błąd?
    nie jest błędem

    > Czy spawanie (lutowanie) lutem miękkim to jest błąd?
    nie jest błędem dla instalacji gdzie jest dopuszczalne :)

    > Czy może obie formy są dopuszczalne?
    są dopuszczalne ale w instalcjach wodnych niskiego ciśnienia nie stosuje sie
    generalnei lutowania lutem twardym

    lutowanei twarde jest stosowane w systemach wysokiego ciśneinia, w
    instalacjach solarnych, w instalacjach gazowych (gazy techniczne, gaz LPG
    czy gaz ziemny, układy klimatyzacji) przy czym lutowanei twarde powinno sie
    robić w takich instalacjach na rurach napełnionych gazem obojętnym (azotem).

    w sumie jakby klient chciał mieć instalację CO w twardym lucie to czemu nie,
    podaje sie mu cenę za taki sposób lutowania i jazda.