eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNowa pralka › Re: Nowa pralka
  • Data: 2009-07-24 05:27:24
    Temat: Re: Nowa pralka
    Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h49nd7$ctp$1@inews.gazeta.pl...
    > Misiek pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    >> wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
    >>> sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
    >>> umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
    >>
    >> No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
    >> dla klienta indywidualnego)
    >
    > Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.

    W ktorym miejscu ustawa jest dla KONSUMENTA lepsza od rejkojmii?
    (czytaj - korzystniejsza) ?

    >>> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
    >>> zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
    >>> dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
    >>> doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
    >>
    >> W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
    >> bo ja jakos czegos takiego nie widze...
    >
    > O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi sie
    > zastosowac do tego co chce kupujacy.

    Jest napisane - poczytaj dokladnie i ze zrozumieniem :-))

    >>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    >>>
    >>> Art. 8.
    >>>
    >>> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    >>> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    >>> albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    >>> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    >>> uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    >>> stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    >>> na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    >>
    >> KUPUJACY i jego zadania
    >
    > Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np
    > samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz
    > 80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania
    > bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):
    >
    > chyba że naprawa albo wy- miana są
    > niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    Brak czytania ze zrozumieniem... niestety
    Sprzedajacy ma doprowadzic przedmiot do stanu "uzywalnosci" (czytaj do stanu
    sprzed awarii takiego jak nowa rzecz).

    >>> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    >>> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    >>> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    >>> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >>
    >> Znowu kupujacy
    >>
    >>> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    >>> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    >>> się, że uznał je za uzasadnione.
    >>
    >> Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)
    >
    > tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz odmowna
    > ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma
    > zastosowania.

    Tyle ze kupujacy ma tu glowy glos. Sprzedajacy nie ma prawa narzucic swojego
    zdania...

    >>> 4. [...]
    >> Znowu o kupujacym..
    >> Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
    >> wybierze????
    >
    > A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma
    > doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.
    >

    Jesli tego nie zrobi - ma problemy...
    Uwierz mi - tak jest w realnych sytuacjach (nie na papierze)...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1