eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNowa pralkaRe: Nowa pralka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostra
    da.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Nowa pralka
    Date: Fri, 24 Jul 2009 07:27:24 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 90
    Message-ID: <h4bgsa$6of$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h44f69$j04$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h46ekd$14g$1@news.onet.pl>
    <h46hid$enp$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h46noq$udt$1@news.onet.pl>
    <h46q4l$8ev$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h49cjv$9et$1@inews.gazeta.pl>
    <h49gd1$1ks$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl>
    <h49mlk$a2n$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h49nd7$ctp$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: eln162.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1248413386 6927 83.15.147.162 (24 Jul 2009
    05:29:46 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jul 2009 05:29:46 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:113281
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h49nd7$ctp$1@inews.gazeta.pl...
    > Misiek pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    >> wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
    >>> sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
    >>> umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
    >>
    >> No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
    >> dla klienta indywidualnego)
    >
    > Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.

    W ktorym miejscu ustawa jest dla KONSUMENTA lepsza od rejkojmii?
    (czytaj - korzystniejsza) ?

    >>> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
    >>> zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
    >>> dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
    >>> doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
    >>
    >> W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
    >> bo ja jakos czegos takiego nie widze...
    >
    > O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi sie
    > zastosowac do tego co chce kupujacy.

    Jest napisane - poczytaj dokladnie i ze zrozumieniem :-))

    >>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321
    >>>
    >>> Art. 8.
    >>>
    >>> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    >>> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    >>> albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
    >>> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
    >>> uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
    >>> stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
    >>> na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    >>
    >> KUPUJACY i jego zadania
    >
    > Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np
    > samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz
    > 80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania
    > bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):
    >
    > chyba że naprawa albo wy- miana są
    > niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    Brak czytania ze zrozumieniem... niestety
    Sprzedajacy ma doprowadzic przedmiot do stanu "uzywalnosci" (czytaj do stanu
    sprzed awarii takiego jak nowa rzecz).

    >>> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    >>> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    >>> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    >>> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    >>
    >> Znowu kupujacy
    >>
    >>> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
    >>> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
    >>> się, że uznał je za uzasadnione.
    >>
    >> Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)
    >
    > tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz odmowna
    > ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma
    > zastosowania.

    Tyle ze kupujacy ma tu glowy glos. Sprzedajacy nie ma prawa narzucic swojego
    zdania...

    >>> 4. [...]
    >> Znowu o kupujacym..
    >> Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
    >> wybierze????
    >
    > A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma
    > doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.
    >

    Jesli tego nie zrobi - ma problemy...
    Uwierz mi - tak jest w realnych sytuacjach (nie na papierze)...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1